Overigens belangrijk om op te leten: alle theesoorten met fruitsmaakjes zijn zuur voor de tanden (denk aan bijv. appel, bosvruchten, sinaasappel, enz). Alternatieven kunnen zijn: kaneel, vanille.
Vanaf het begin dat we iets anders dan bv gaven met water en groene thee begonnen. Groene thee vind hij heerlijk, maar gewone thee lust hij ook wel. Het liefst lekker lauw/warm. De groene thee van pickwick, die drink ik zelf ook altijd.
Mn zoon drinkt graag zoethoutthee "dropjes thee" dat is eigenlijk het enige wat hij lekker vindt aan thee. Mn dochter drinkt het liever dan mn zoon, die drinkt t liefst uit mijn beker ( alle smaken) en uit haar eigen beker vaak zoethout of groene thee/ rooibosthee met een fruitsmaakje.
Hier is kamillethee een instant succes. Venkelthee vindt ze ook erg lekker, zowel lauw, warm als koud.
Hier alle theesoorten. Gewoon degene die ik drink, krijgt mijn zijn zijn. Jetbis ook een gezellig ritueel! Ik doe heet water in de thermoskan, allebei een beker en die van hem een laagje koud water en dan samen heet water erin en hij het zakje "dopen"
Ons zoontje drinkt niet echt tussendoor. Om hem toch genoeg vocht te geven geef ik warm water tijdens de tussendoorhapjes. Hapje/slokje/hapje/slokje werkt als een tierelier Koud wil hij niet. Wij geven of warm water uit tuitbeker of groene thee (sloke uit onze mok)
Hier drinkt hij alle soorten thee, als het maar koud is Lauwe/warme thee wil hij niet drinken, maar wanneer het compleet afgekoeld is gaat zn tuitbeker zo leeg. En wij er maar naar kijken met gedachtes als gatver de gatver haha Het liefst heeft hij trouwens muntthee
Daar zijn we al mee begonnen inderdaad! Ze drinkt hem ook al erg slapjes hoor, gaat echt maar een heel klein scheutje in de tuitbeker. Inmiddels ook turkish apple geprobeerd maar zonder succes. Ik heb nu ook kauwgomballen en marshmellow thee in huis. Die gaan we even proberen! Linana: Ik denk dat ik eens ga proberen de thee echt te koelen in de koelkast aangezien ze het diksap ook met echt koud water uit de kraan drinkt. Wellicht is het dan wel een succes. Mamats: Daar had ik nog niet eens aan gedacht! Dank je voor de tip. Hier is het trouwens geen succes dat ik zelf ook thee drink. Vind ze echt niet interessant dat ik wat anders drink dus een slok van mij hoeft ze ook echt niet. Gisteren dus weer thee geprobeerd en op een gegeven moment wilde ze helemaal geen drinken meer van me aannemen (had gewoon diksap in de tuit gedaan). Das natuurlijk ook niet de bedoeling.. Papa moest het drinken overgieten in een andere tuit en dan aan haar geven. Van mij wilde ze echt niets meer hebben...!