Ik vroeg me af hoeveel fruit je max mag geven op een dag. Is dat 200 gram? Mijn zoontje krijgt in de ochtend namelijk bijv. een appel en peer gepureerd en in de middag ook een fruitje ipv koekje. Is dat teveel?
Hoe oud is je zoontje? Hier eet amelia (1jr) 300gram in de creche of 2 stukken fruit in stukjes thuis
Ik zou stoppen met pureren en gewoon stukken fruit geven. Op die manier kunnen kinderen het zelf prima regelen 👍
Wij deden 's morgens gepureerd en gingen 's middags dan oefenen met zacht fruit in stukjes. Als dat dan goed gaat kan je in de ochtend ook fruit in stukjes geven. In het begin gaf ik dus bewust nog gepureerd 's morgens zodat hij in elk geval z'n fruit binnen kreeg, omdat de stukjes in het begin nog niet zo vlot gingen. Maar een peer, perzik, pruim, kiwi, banaan e.d. ging hier al vrij snel goed, evt. als overgang kan je ook nog prakken, heb ik ook nog heel even gedaan.
Ik weeg niks af eigenlijk. Maak voor hem 1,5 stuk fruit. Dit eet hij op, maar krijgt als toetje zelf gemaakte appelmoes na zijn groente (halve appel). Dus eigenlijk eet hij 2 stuks fruit. Appelmoes pureer ik, maar rest krijgt hij geprakt eten en dat maak ik steeds wat grover.