Lekker! En bevat geen theïne dus drinken zou ik zeggen Enneh..caffeïne = theïne, dus kan hetzelfde 'kwaad' Heeft nix te maken met of de thee van Pickwick is of niet hoor! Maar goed..lekker doen waar je jezelf goed bij voelt! Lijkt me dat iedereen voor zichzelf vast wel weet wat goed is
Dit is ook weer kort door de bocht, je mag het wel, maar met mate...En je mag bijna alles als je zwanger bent, op een paar producten na en bij sommige producten moet je even op de hoeveelheid letten.... Is dat nu allemaal zo'n groot probleem? Je doet het voor je kind. Dat je voorzichtig moet zijn met sommige producten is gewoon bewezen, heeft niets met strafkamp te maken. En ja, vroegâh werden sommige dingen gewoon genuttigd, maar vroegâh ging het ook veel vaker fout..
Alle thee en ijsthee waar geen theine of zwarte thee extract in zit. (of met mate). Het is hetzelfde als met cafeine. Het gaat gewoon om de mate waarin je het drinkt. Bij mijn eerste zat ik ook in het "strafkamp" , maar ik neem nu alles met een korreltje zout.
Jeetje dat is ook weer wat! Ik drink juist de hele tijd groene thee omdat ik dacht dat dit gezonder was! En nu blijkt dat helemaal niet goed te zijn Oke ik stap wel over
Alleen als je er teveel van drinkt kan het niet goed zijn Ster. Je heoft het echt niet helemaal te laten staan! Daar is groene thee veel te lekker voor...
Je hebt ook de kruidenversie van groene thee herinner ik me. Bij de Appie Hein hebben ze trouwens een heel eigen kruidenthee assortiment en daar zitten heel lekkere smaken bij zonder theine! (heuningbos bv, of citroengras)
Ff een opmerking waarom er in groene thee eigenlijk altijd theine moet zitten: groene thee is geplukt van dezelfde plant als zwarte thee, maar dan van de eerste pluk. Dan is de thee dus nog groen. Als ze de plant langer laten "rijpen" is de thee zwart. De theine/cafeine wordt niet later in de thee gestopt, die zit al in de blaadjes. Kortom, groene thee is geen kruiden thee. De kruidenthee van AH die eerder wordt genoemd bevat ook theine, want het is thee, aangevuld met kruiden. Maar 3 of 4 kopjes per dag, dat valt mee: ook van de pickwicksite: Het Voedingscentrum adviseert om tijdens de periode van zwangerschap en borstvoeding niet meer dan 300 mg cafeïne per dag te gebruiken. Eén kopje thee bevat ongeveer 30 mg cafeïne. Met dit advies in je achterhoofd, kun je onbezorgd genieten van je favoriete thee. Dus je kan ook 10 kopjes thee drinken! En als je met een zakje voor 1 kops thee een hele kan zet, dan is het cafeinegehalte toch al laag....
Huh, ik drink al tijden, zonnatura "Avond" oplosthee (ja die korreltjes) maar op de bus staat dat hier geen theine en looizuur inzit! dus ik dacht dat dat juist "veilig" was... Maar hoe kom je er bij dat de korreltjes thee van Zonnatura niet mag dan?
Hoi, Weten jullie hoe het zit met witte thee? Dit zijn jonge theeblaadjes en zit van nature anti-oxidante in (van pickwick, maar kan het niet zo snel terug vinden op hun site)? Gr, Butterfly