welke thee?

Discussie in 'Voeding' gestart door dorisn, 7 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    welke thee vinden jullie kindjes het lekkerste?
    ik heb bij alyssa rooibosthee en groene thee citroen geprobeert, maar ze vind het niet echt wat.
    met melk erdoor vind ze het ook niet lekker.

ik wil haar meer verschillende dingen laten drinken dan alleen appelsap, melk en een paar slokjes water.

liefs doris

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kind diksap geven (komt in veel verschillende smaken). Aangelegd verse fruitsap en hier is Earl Grey favoriet.

3. Beep

Beep Bekend lid

26 sep 2007
    505
    1
    18
    Als jullie thee geven, hoe warm geef je dit dan eigenlijk?

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Gewoon lauwwarm of zelfs koud soms.(als mama vergeten is dat er een kop thee staat af te koelen:))

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Gewoon lekker warm (drinkbaar)

6. mamakaatje

mamakaatje Fanatiek lid

15 jul 2008
    1.081
    0
    0
    Ergens in NL
    Onze kleine is hier helemaal weg van de Pickwick fruitwelness thee
    Is thee zonder theeiine etc. En rooibos perzik thee.

We geven het lauw uit de tuitbeker.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Van Piramide is er speciale kinderthee. Dat vind mijn zoontje ook lekker. Die is vrij mild.

8. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Lauw;
    ik geef gewone thee (geen smaakstoffen enzo wat wel in die fruitsmaakjes zit) en deed er een beetje honing bij (maar dit mag vanaf 1 jaar) om zo thee te leren drinken; nu hoef ik er geen honing meer bij te doen (was echt maar paar keer om aan de smaak van thee te laten wennen).

9. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ga vanmiddag gelijk ff fruit wellness thee kopen.
    de tip van de honing kan ik ook wel wat mee.
    de keren dat ik alyssa thee heb gegeven was het dusdanig koud dat ik het zelf niet meer lekker vond, een beetje vergelijkbaar met de temp van de melk.

bedankt voor de tips.

liefs doris

10. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dorisn,

Hoe oud is Alyssa? Als ze nog geen jaar is mag je haar geen honing geven, hoor!

Groetjes!

11. aaltje28

aaltje28 Lid

4 mrt 2008
    26
    0
    0
    Hier ook gewone thee.. Met klein beetje melk erdoor...en hij vind `t heerlijk... een liga of soepstengel erbij en `t is elke middag een klein feesie haha

12. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Vanaf wanneer mag je je kind thee geven eigenlijk??
    En geef je dit dan vermegd met melk? Of gewoon puur?
    En mag je meteen al met theine erin geven? Of alleen kruidenthee?

13. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Vanaf wanneer mag je je kind thee geven eigenlijk?? Men verschilt hier wat over van mening maar dit is het ongeveer: vanaf de geboorte rooibosthee en vanaf 4-6 maanden gewone thee

En geef je dit dan vermegd met melk? Of gewoon puur? Je kunt er melk in doen (KV / bv) maar dat hoeft niet. Je kunt je kindje ook leren gewoon thee te drinken. Zolang je er maar geen suiker in doet ;)

En mag je meteen al met theine erin geven? Of alleen kruidenthee? Ook hier verschillen de meningen over. Het advies van het CB is: het mag gewone thee zijn. Smaakjesthee is lekker maar kruidenthee en/of theinevrije thee mag ook. Je geeft meestal geen liters per dag dus het kan prima.

Mijn zoontje drinkt vanaf 5 maanden gewone thee (Earl Grey). De laatste tijd vindt hij vruchtenthee ook erg lekker (aardbei, bosvruchten etc).

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Klinkt goed! Mijn zoontje is pas 4 maanden maar mamma is een behoorlijke theeleut, dus leuk als ik m dat ook kan geven!
    Maar geef je dat gewoon als tussendoortje? Want qua hoeveelheid vocht heeft hij aan gewone flesvoeding natuurlijk gewoon voldoende.
    En hoeveel cc geef je dan?
    En mag je ook thee zoals sterremunt of zoethout geven? Is lekker zoet maar voor volwassenen adviseren ze al om er niet teveel van te drinken ivm hoge bloeddruk bijv....

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Klinkt goed! Mijn zoontje is pas 4 maanden maar mamma is een behoorlijke theeleut, dus leuk als ik m dat ook kan geven! Persoonlijk zou ik hem nog geen thee geven als hij nog voldoende vocht krijgt met flessen. Hij heeft het gewoon nog niet nodig en je hebt kans dat hij daardoor minder flessen gaat drinken en die heeft hij juist hard nodig!
    Maar geef je dat gewoon als tussendoortje? Want qua hoeveelheid vocht heeft hij aan gewone flesvoeding natuurlijk gewoon voldoende. Als je het echt wilt geven (wat dus niet zo nodig is) dan echt als tussendoortje
    En hoeveel cc geef je dan? Begin maar eens met hooguit 30 cc (maar nogmaals, ik zou echt wachten)
    En mag je ook thee zoals sterremunt of zoethout geven? Is lekker zoet maar voor volwassenen adviseren ze al om er niet teveel van te drinken ivm hoge bloeddruk bijv. Dat soort theeen zou ik niet geven al moet je er wel een boel van drinken wil je er last van krijgen (jij dus, als je een echte theeleut bent). Het is ook nog eens een zeer uitgesproken smaak dus eerst maar eens beginnen met rooibos of ontbijt thee ?

16. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Kabouterfeest (o.a te koop bij de tuinen) vind mijn zoontje erg lekker en is vrij mild... meer dan deze thee zonder suiker krijgt hij niet ;)

17. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    hier geef ik hem de gewone thee. en dat drinkt hij graag
    de andere smaken heb ik niet geprobeerd, ga ik wel doen.

Deel Deze Pagina