8 maandenpotjes met 7 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Marnick, 16 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Na wat gemier in het begin, eet onze dochter inmiddels haar potjes groente bijna altijd helemaal leeg. Ze is vooral erg dol op de Friso-potjes, volgens mij omdat daar kleine stukjes in zitten. Dit lijkt ze lekkerder te vinden dan potjes zonder stukjes. Maar... Frisopotjes zijn niet overal te koop en ik vind dat ze vooral "apart" eten hebben (lasagne, tagliatelle, visschotel, etc.) en dat er weinig variatie in zit (veel met wortel). Ik wil dus eigenlijk wel iets van een ander merk proberen. Bij andere merken komen de stukjes echter pas in de 8 maandenpotjes.

Nu heb ik een folder van het CB, waar in staat "Begin op tijd met het eten waar stukjes in zitten. Je hoeft je daarbij niet zo streng aan de leeftijdsgrenzen op de potjes te houden."

Vraag is dus: kan ik nu beginnen met 8 maandenpotjes? Heeft iemand daar ervaring mee?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Volgens mij wel hoor. Er zitten geen voedingsmiddelen in die je kindje niet zou mogen, alleen de structuur is anders. Als je kindje het goed kan, dan zou ik het gewoon lekker doen.
    Wij geven zelf geen potjes maar vers gemaakt en dat was vanaf 6 maanden al grover dan de 8+ potjes dus... kindjes kunnen het prima (zie ook Rapley methode)

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Lekker geven hoor, heb ik ook gedaan. Die leeftijdsgrenzen hoef je je niet zoveel van aan te trekken, zoals Zwaantje hierboven al zegt.

4. sannedegroot

5 mei 2008
    69
    0
    0
    Huismama
    Assen
    Kan prima hoor! Heb ik ook gedaan. Omdat ik niet zo'n chef ben krijgt die van mij meestal ook potjes. Kijk alleen wel een beetje uit met de kidneybonen van Olvarit. Die van mij kreeg daar vreselijke buikpijn van.

Groetjes Sanne.

5. aaltje28

aaltje28 Lid

4 mrt 2008
    26
    0
    0
    Hoi ..

wij gebruiken ook wel de potjes van 8 maand...

want meestal krijgt hij eten wat ik zelf gekookt heb,dus das gewoon geprakt,en ook niet dun(dan zijn die potjes van 6 maand echt dun en dat vind hij nix!!)

duss gewoon doen,ik ben ook van ening dat ìets groffer beter is... voor de kauwbewegingen ed..

6. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Bedankt voor jullie antwoorden. We zijn inmiddels al een paar 8 maanden potjes verder en ze vindt het heerlijk! De eerste keer kreeg ze pasta en toen dacht ik wel "oeps, dat zijn wel erg grote stukken", maar ze zat er lekker in te kauwen (toch knap dat dat kan, zonder tanden :)).

Deel Deze Pagina