Welke theeglazen

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Ik vind thee uit een glas vies ik heb altijd een grote mok, visite krijgt het ook in een mok (niet zo’n mega haha)

O en als ik het uit een glas ergens krijg vind ik dubbeleandig juist vervelend. Brand standaard m’n mond. Vind het er wel mooi uitzien.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn visite drinkt ook de thee gewoon uit mijn Blond Amsterdam mokken. Willen ze maar een klein kopje dan krijgen ze of een halve of op hun eigen verzoek een koffiekopje thee.

Ik heb nog nooit overwogen om voor mn visite een andere uitzet te kopen ;)
    Maar mijn voorkeuren:
    - geen dubbelwandige beker! Heb ooit die van de Plus supermarkt gespaard. Zagen er leuk uit maar super irritant hoe lang het duurt voordat de thee drinkbaar is.
    - geen ultradun glas. Ben altijd bang ze perongeluk te slopen als ik ze gebruik bij mijn schoonouders ;)

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.152
    23.235
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik heb geen theeglazen, de mensen doen het maar met mn mokken, haha. Die dubbelwandige vind ik echt niks, al tig keer mn mond verbrand.

4. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik heb blond mokken en wat kleiner formaat vanuit Zweden meegenomen van de Indiska. Zo’n ontzettend leuke winkel! Die bekers zijn helemaal mijn ding :)
    Met een soort printje erop en dan dat crackelee of hoe je dat ook mag schrijven :)

Heb toch maar even een foto gemaakt haha

Die glazen die ik hier net voorbij zag komen van de blokker lijken me wel fijn! Vind t glas soms juist ook wel leuk als je de kleur van je thee kunt zien ;) dat is in die mokken (op blond na) vaak niet te doen haha. Vind dat dan wel wat hebben :)

tuc vindt dit leuk.
  5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik zweer bij mijn dubbelwandige glazen van Schott zwiesel. Zonder oortje, geen frutsels en er zitten ook niet van die plekjes aan waar ze geblazen zijn. En ze zijn niet te dik bij de mond.

tuc vindt dit leuk.
  6. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier de pickwick glazen

tuc vindt dit leuk.
  7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik gebruik ook gewoon een blond mok, drinkt het lekkerst vind ik. Theeglazen hou ik niet zo van al heb ik ze wel. Maar als ze kapot zijn ga ik ze niet meer vervangen.

tuc vindt dit leuk.
  8. tweelingmamaJasmijn

26 okt 2018
    82
    33
    18
    Vrouw
    Hier ook gewoon een mok, deze gebruik ik dan alleen voor de thee. Voor de koffie een andere.. Wel een speciale mok met de namen van de meiden erop :)

9. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Blond mokken, na tig andere opties geprobeerd te hebben

10. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Het was even wennen, maar ik vind ze nu geweldig.

11. Janna

Janna Fanatiek lid

Uiteindelijk vind ik het het belangrijkst dat ze lekker vasthouden. Ik heb ook die mooie van pickwick, maar die gebruik ik alleen voor visite, want dat kleine oor vind ik drie keer niks. Ik gebruik het liefst deze standaard glazen (foto). Zit kraak noch smaak aan, maar ligt super lekker in de hand.

Dubbelwandig zou ik niet doen. Het koelt veel te langzaam af en - zeker als je het niet gewend bent - het is ook nog eens heel moeilijk inschatten hoe heet de thee nog is en hoe grote slok je er van kunt nemen, waardoor je heel makkelijk je mond brandt. Juist als het vooral voor bezoek is, is dat niet handig.

Bijgevoegde bestanden:

12. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

3 sep 2009
    2.636
    379
    83
    ..
    Hier 4 soorten, variërend in grote.
    Drinken zelf vaak uit de middelgrote of grote van de xenos.

13. 2littlemonkeys

2littlemonkeys Fanatiek lid

27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Ik heb de Ikea Stelna glazen, maar ook de Ikea 365+

En als ik helemaal los wil trek ik de grote pokal glazen uit de kast. Hoe meer inhoud hoe beter :D

Deel Deze Pagina