Hondenprobleempje

Discussie in 'De lounge' gestart door Within, 8 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Dag dames!

Omdat hier wel veel hondenliefhebbers zitten vraag ik het maar hier..

Ik heb sinds eind maart een friese stabij. Hij is bijna 2 en 2 maanden geleden gecastreerd. Hij is een ontzettend lieve, vrolijke hond. Zou hem voor geen goud meer willen missen!

Maar er is 1 probleem... de laatste weken, eigenlijk sinds hij geholpen is, vinden we regelmatig hopen stront in de woonkamer als we even weggeweest zijn of 's morgens vroeg als we wakker worden.

Hij word elke dag minstens 2 uur uitgelaten, krijgt de normale hoeveelheid voer en ik ben de hele dag thuis dus ook voldoende aandacht.

Mijn man begint er een beetje gek van te worden dat het elke keer raak is. Het is niet elke dag, maar soms ook 3x op een dag!

Weet iemand wat we er aan kunnen doen?
    Soms is het alleen poep, soms ook een plas erbij of braaksel.

Voor ik een DA inschakel.. wie weet heeft er iemand ervaring mee.

2. Jade86

Jade86 Bekend lid

Hmmm....ik zou ermee naar de DA gaan, vooral omdat je zegt dat er soms ook braaksel en urine bij zit. Misschien is er iets verkeerd gegaan bij de castratie?

3. Within

Within Niet meer actief

Zou hij het dan niet elke dag moeten doen? We kunnen s'avonds echt 1,5 uur met hem buiten lopen en dan nog de volgende ochtend een verrassing krijgen op onze nuchtere maag.

Een Bench is trouwens geen ruimte voor i.v.m rolstoel

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Klinkt iig alsof je hond ergens pijn heeft. Ze hebben niet perongeluk iets verkeerds geraakt tijdens de castratie? Ik zou gewoon naar de DA gaan hoor, zou er niet te lang mee wachten.

5. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.514
    175
    63
    Hoe vaak laat je hem op een dag uit.? Onze hond heeft een darmprobleem waardoor wij vaak s'ochtends in de bijkeuken zn cadeautje vinden. Misschien is het wel iets anders. Straf je hem er ook voor.?

6. Nana86

Nana86 Niet meer actief

Ik zou er ook even mee naar de dierenarts gaan..

Zelf heb ik geen hond, maar ik weet dat mijn ouders altijd de neus van de hond erin duwden als ie in huis had gescheten.
    Daarna deed hij het dan niet weer.. Maar goed, ik neem aan dat er betere manieren zijn, ik weet alleen dat zij dat altijd deden!

Als hij er niet mee op kan houden, zou je 'm misschien kunnen leren om op een krant zijn behoefte te doen? Volgens mij kun je honden alles leren, dus dat ook :)

7. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Het zou ook verlatingsangst kunnen zijn alleen dan vind ik braaksel weer niet in het plaatje passen.
    Wij hebben een hond gehad die exact het zeflde deed op het braken na dan als wij weg waren,het beestje leed aan erge verlatingsangst en at op den duur zelfs de hard houten konzijnen kapot...

8. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Nooit de hond van je neus in zijn eigen troep duwen....heeft geen enkele zin. Die hond braakt heus niet voor de lol in huis.

9. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik zou eerst alle medische oorzaken willen uitsluiten voor je verder wat kan.

Hoelaat gaat hij savonds voor het laatst uit ? En dan smorgens ?

Als er medisch niets aan de hand is zal ik hem even weer als pup behandelen dus snachts even naar buiten laten.

10. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Hmm, onze hond is ook gecastreerd op wat latere leeftijd, maar hier hebben we geen last van gehad.

Misschien toch een bepaalde angst over gehouden aan de operatie? Ik vind het nu ook moeilijk om te zeggen van 'straf hem ervoor', wellicht is er iets mis gegaan en kan hij er niets aan doen.

In eerste instantie zou ik denken dat de operatie zoveel indruk op hem heeft gemaakt dat dit probleem nu is ontstaan. Kun je hem tijdelijk in een wat kleinere ruimte doen al jullie weg zijn? Honden houden er niet van om hun eigen nest te bevuilen en als ze er met hun neus bovenop zitten zullen ze misschien minder snel een foutje maken.

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik zou ook nar de dierenarts gaan.. wie weet is het wel medisch en kan het verholpen worden.. is het niet medisch kan de da je misschien vertellen wat het dan is. Hoe dan ook heb je er wel iets aan.

Ik heb ook een probleem...
    Wij hebben een jonge hond nu zo'n 7 maanden (kruising chihuahua en pincher). Een klein mannetje en die plast niet 1 x, maar 100x.. als ik m uitlaat plast hij ook 100x ipv 1x. Ik loop een rondje en elk bosje/struikje/paaltje pist hij tegen aan. Wanneer we dan weer naar huis gaan pist hij zelfs thuis vaak ook nog tegen de tafel of de kattenbak aan. Waarom vraag ik mij af? Ik heb m net uitgelaten! Kan het zijn dat het beter is dat ik hem laat castreren? (t is een heel klein beestje). Zou hij iet met zijn blaas hebben? Of is het echt haantjes gedrag tegen over de katten dat hij thuis nog een keer pist? Ik irriteer me er kapot aan. nu hebben wij gelukkig nog wat oudere meubelen en een oude flat waar we binnekort weg zijn maar goed. Ik wil dit echt verholpen hebben als we ergens anders wonen. Ik kan het beestje toch niet 10x per dag uitlaten?(vraag me af of het helpt) Misschien nu wel, maar straks als ik een fulltime baan heb niet meer. Wat te doen???

12. Within

Within Niet meer actief

Bedankt voor de tips :) Wij straffen hem niet, dat snapt hij toch niet. De neus er in duwen is slecht voor zijn reukorgaan dus dat gaat hem ook niet worden voor ons.

Als het maandag nog steeds niet goed is, hij is nu aan de diarree.. dan gaan we naar de dierenarts.
    Hij eet wel regelmatig ook gras dus ik denk dat dat een link heeft.

Over je jack russel: Mannetjes plassen overal om hun territorium af te bakenen. Ook buiten. Mijn hond doet er ook meerdere ;) Castratie kan daarvoor zeker helpen.

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    heb een hond die heeeeeeeel erg verlatingsangst heeft gehad en die kon ook echt kotsen van de stress

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    is duidelijk dat meneer het hoog in zn bol heeft en duidelijk moet laten merken dat hij de baas is.... dit gedrag dus echt niet accepteren

15. Nynke Jellie

Nynke Jellie Bekend lid

1 okt 2008
    745
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat de chihuahua, simpelweg constant territorium aan het afbakenen is. Castratie is zeker een optie.

Wat betreft de stabij, ik zou zeker even naar de dierenarts gaan, dit lijkt me zeker niet normaal en het kan maar zo dat hij iets over gehouden heeft aan de castratie. En ik zit dan te denken aan iets bacterieels wat (vooral) zijn maagdarmstelsel een beetje in de war maakt. Maar goed, een dierenarts kan je natuurlijk het beste vertellen wat het is! :D
    Beterschap voor je hond!

16. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    kan het geen epilepsie zijn... onze hond had dat ook maarja dat is nu weer gissen. ik zou ook naar de DA gaan, als het alleen stront was , maar braaksel en urine ook is wel vreemd.
    Ik heb geen idee maar ik snap dat het erg vervelend is...

17. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Inderdaad laten castreren zou wel eens kunnen helpen en nooit de plas opruimen waar meneer bij is of er boos om worden.Het kan ook een vorm van aandacht trekken zijn dat in huis plassen.Dus hond even in de gang ofzo en dan pas opruimen.Die van ons deed het ook en dit advies gekregen van iemand die er blijkbaar verstand van had,want na een weekje was het over.

18. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Misschien een beetje laat, maar thanks voor de reactie's! Ik ga er zeker wat mee doen, hoop dat t snel over is!

19. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    @TS, ben je al naar de dierenarts geweest?

Deel Deze Pagina