Welke theromometer hebben jullie aangeschaft voor jezelf en of de kleine? Ik zit te twijfelen om er 1 te kopen die in je oor kan en dus snel binnen een paar seconden of toch de 'gewone' die rectaal moet? Wie o wie?
Ik heb toch de rectale in huis, weet je de exacte t°. Bij die voor in het oor of tegen het voorhoofd, geeft het iets minder aan. Daarmee...
Tuurlijk, kan je zelf testen door met een rectale thermometer eerst onder je oksel te meten en dan rectaal, scheelt ongeveer een graad.
Oorthermometer geeft idd altijd wat lagere temp aan. Ik zou gewoon een rectale nemen, die meet wat exacter.
ik heb voor mezelf ene gewone thermometer,maar voor de kleine heb ik een speen thermometer. vind ik erg makkelijk en wat minder gedoe als de rectale.
In het ziekenhuis maten ze gewoon de temperatuur met een gewone digitale thermometer onder de oksel. Ik heb die thermometer mee naar huis gekregen en doe het nu nog zo. Heb ook een speen met thermometer maar nog niet kunnen gebruiken want Elena moet nog geen speen hebben
een thermometer neemt altijd juist rectaal of in de mond... onder de oksel of in de oor moet je zowiezo een halve graad bijtellen.. xxx
Ik heb een rectale gekocht al een tijd geleden, en voor de baby's wordt ook in het ziekenhuis alleen maar rectaal gemeten omdat de afwijking met meting in oor/speen/voorhoofd te veel afwijkt (wij hebben het hier in het ziekenhuis ook over gehad). Voor de oudere kinderen en volwassenen wordt wel gebruik gemaakt van een oorthermometer. Uiteindelijk gaan wij ooit nog wel voor de oorthermometer aangezien mijn man geen ding in zijn kont wilt
Vanuit de kraamzorg hebben ze voor zowel moeder als kind het liefste de gewone digitale thermometer, die ze dan rectaal gebruiken. Dit inderdaad in verband met de nauwkeurigheid van de meting. Wat je daarna doet moet je zelf weten, maar voor de eerste week dus een gewone!