Mijn zoontje is een 4 weken oud, als snel was duidelijk dat hij een droog velletje had. Op aanraden van de vroedvrouw smeer ik hem in met Stelatopia van Mustela en dat doet wel wat het moet. In zijn gezichtje smeer ik dat echter liever niet want de crème is wel erg vettig. Zijn gezichtje smeer ik dus in met een andere echte gezichtscrème van Mustela. Nu is het zo dat het wel lijkt alsof hij echt aan het vervellen is. Ik kan het er bij manier van spreken echt afpellen. Nu heb ik vanmorgen zijn gezichtje eens goed gewassen met een hydrofiel washandje en nu zijn de schelletjes weg op zijn voorhoofdje maar de schelletjes lopen verder onder zijn haartjes (weet niet of ik me duidelijk maak zo maar kan het niet anders zeggen ). Nu weet ik niet goed of ik mssch zijn haartjes best eens echt was en niet alleen maar met water? Of gewoon met een hydrofielwashandje ook verder door zijn haartjes doe zoals in zijn gezichtje? Wil ook niets verkeerd doen, vandaar... Heeft iemand dit ook gehad?
Hi, Volgens mij hoort het een beetje bij babys van deze leeftijd, dat ze gaan vervellen. Mijn kinderen hadden wel allemaal last van een gevoelige huid in combinatie met koemelkallergie. Nu heeft mijn zoontje van 3 weken ook weer een droge huid en wat hier het beste werkt, is weinig badderen en als hij een keer in bad gaat met de neutrale badolie van Balneum. Die is lekker vet en houdt zijn huid zacht, daarna smeer ik hem nog in met de creme van Balneum. Op zijn hoofdhuid geen creme, maar in bad was ik hem dus met een washandje met die badolie en die velletjes tussen zijn haar is niet zo erg. Als de velletjes dikker worden, kan het berg zijn, dan kun je dat met olie op een watje proberen zacht te weken en er voorzichtig met een kammetje uithalen. Ik zou er niet teveel aan gaan pulken, meestal gaat het vanzelf over.
Ik gebruikte een zacht baby borsteltje en wat baby olie daarvoor. Dan borstel je het er zo uit en wat nog niet loskomt mooi glad, je zou het ook met die creme kunnen doen die je gebruikt natuurlijk.