Vruchtbaarheidsbehandeling vs. zorgverzekeringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Benthe, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benthe

Benthe Actief lid

19 jan 2008
    343
    0
    0
    Office Manager
    Oss
    Hallo allemaal,

In januari is het weer mogelijk om eventueel over te stappen van zorgverzekering en ik probeer hierin een goede keuze te maken maar het valt niet mee, eerlijk gezegd.

We zitten ook in de medische molen (zullen gaan starten met IUI)

Welke verzekering hebben jullie? Waar zit je op de goede plek als je geconfronteerd wordt met vruchtbaarheidsbehandelingen?

Kortom, hebben jullie tips?
    Alvast bedankt!

Gr. Benthe

2. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    Hoi Benthe,

Ik heb VGZ extra aanvullend. Eigenlijk heb ik me er nog niet zo in verdiept. IUI wordt gewoon vergoed in het basispakket net zoals de eerste 3 IVF/ISCI behandelingen. Univee vergoed ook de 4e IVF/ICSI maar dan betaal je wel een stuk meer per maand.
    Succes ermee

Gr Maaike

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    en per 1 januari zullen ook de medicijnen voor de IUI uit het basispakket komen!

4. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Volgens mij is zelf met ingang van 1 augustus 2008 de medicatie voor i.u.i en ovulatie-inductie weer volledig opgenomen in de basisverzekering.

Toevallig vorige week op zoek geweest naar de vergoedingen ;)

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    zat het ook te zoeken van de week, maar bij menzis staat het pas vanaf 1 januri aangegeven. kon niks vinden over augustus.

6. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Ik heb het van een site (maar mag geen reclame maken) maar voor mensen met vruchtbaarheidsproblemen. Daar staat het apart erbij vermeld. Juist omdat veel verzekeringen dit nog niet weten.

7. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Soms zie ik hier mensen die meer dan 4 ICSI's hebben gehad. Ik ben zelf nog met onderzoeken bezig, dus weet qua vergoedingen nog niet alles. Hebben zij de rest dan zelf betaald?

8. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hahah raar eigenlijk he? ze weten het niet maar het wordt zogenaamd wel vergoed.. daar mag je dan zelf achter aan hollen!

Hopelijk hebben we het deze keer niet nodig!

(bij de laatste IUI heb ik zelf de spuiten betaald en was toen zwanger, en het was het me waard! hahahaha)

9. la femme

la femme Fanatiek lid

16 jan 2007
    1.576
    0
    0
    Ja rare wereld soms. Als ze iets moeten vergoeden, dan weten ze erop eens niets van. Maar ze weten me altijd te vinden als ik iets moet betalen...

Ik kan me voorstellen dat het de spuiten waard was. Ik zou het er ook zo voor neerleggen, maar geen spuiten nodig hebben, zou natuurlijk veel fijner zijn ;)

Gelukkig, mocht het nodig zijn, krijg je ze nu van de verzekering 8)

10. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Ik wil wel één advies geven aanmensen die willen overstappen van verzekering voor IVF.
    Vraag goed na wanneer een verzekering een poging telt.
    Ze vergoeden allemal 3 pogingen, maar de ene telt vanaf het begin van spuiten en de andere pas na een TP.
    Bedenk je daar goed over.
    Als ik dat eerder had geweten, dan was ik nooit bij CZ gebleven.
    En dan had ik nu iig nog een poging gehad.

Dus meiden, als je al weet dat je volgend jaar IVF nodig gaat hebben, stap op tijd over naar de juiste verzekering.

Hope

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik zit bij Zilveren Kruis, en heb het uitgebreidste pakket, volgens mij is dat 5*. Bij mij is in ieder geval alle medicatie gedekt en de IUI. En dan 3 IVF pogingen. Uiteraard hoop ik dat ik geen IVF nodig heb.

Ik betaal rond de 110 euro per maand, want ben collectief verzekerd via werk van mannetje. Dus ik ga niet overstappen, vind deze dekking prima voor dit geld. Als ik overstap betaal ik heel veel meer.

Iedereen succes met de juiste verzekering zoeken.

12. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    ik hou deze topic even in de gaten
    de gyn had miij vandaag na de kijkoperatie waarvan de uitslag slecht is, dat ik ook al moet kijken naar me zieknfonds, want bij mij gaat het waarschijnlijk ivf worden

13. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
    En voordeel van Zilveren Kruis is dat dat één van die verzekeraars is die een poging pas tellen als er een terugplaatsing geweest is :). Ik heb het basispakket bij ZK, maar alles wordt gewoon vergoed.

14. maaikiexxx

maaikiexxx Bekend lid

11 jul 2008
    734
    1
    0
    Secretaresse
    @ Fairy Tale, ik denk idd dat zij de andere IVF/ICSI behandelingen zelf hebben betaald, weet niet niet zeker hoor.

gr Maaike

Deel Deze Pagina