Wat te gebruiken tegen schraal wangetje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 17 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi, mijn dochter heeft best schrale wangetjes en aan een kant is het een beetje kapot. Ze sabbelt ook de hele tijd op haar handje en dan is haar wang ook de hele tijd nat dus dat heeft er misschien ook mee te maken dat het wat schraal en een beetje kapot is.

Wat smeren jullie op de wangen? Ik heb Op t wangetje van Zwitsal, maar merk niet echt dat het helpt. Hebben jullie een wondermiddeltje?
    Vooral dat 'wondje' lijkt me ook niet lekker voor haar.

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Hier werkt Vaseline Lanette heel goed. Zit in een tube die je bij de apotheek kunt kopen.

Pim

3. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Een echt wondermiddeltje ben ik ook benieuwd naar. Momenteel smeer ik er plurolzalf op. Volgens mij is dat net wat vetter dan Zwitsal. Vaseline zou je ook kunnen proberen.

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik heb nog een zo'n potje vaseline, gewoon simpele vaseline?

Die zwitsal gebruik ik soms zelf op mijn handen, maar volgens mij werkt ie niet echt, tenminste op mijn handen vind ik hem ook niet werken.

5. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik gebruik bepanthen of weer-en-windbalsem van weleda, werkt allebei perfect, ook met dit koude weer op t moment.

6. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    bepanthen; dit is voor oppervlakige wondjes of niet? Volgens mij heb ik die ergens liggen, even zoeken!

7. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Mijn ventje had dus ook schrale wangetjes van t sabbelen en bepanthen smeert lekker, na 2 dagen waren de wangetjes weer heel en zacht. Weer-en-wind balsem gebruik ik voor dit gure weer, werkt ook prima om zachte wangetje te houden met die koude wind!
    Succes!

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    zwitzal gebruik ik en als het heel schraal is sudocreme als hij naar bed gaat want tje dat slaat natuurlijk speir wit uit.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb weer en wind creme van Kruidvat eigen merk, en ik moet zeggen dat dat een stuk beter werkt dan Zwitsal.. Van Zwitsal droogt Jelles huidje alleen maar verder uit...

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik smeer Steven's wangen in met Bepanthen, lekker vet, en tegen de wind ook fijn.

11. skatje22

skatje22 Actief lid

16 sep 2006
    197
    0
    0
    balneum babycreme echt geweldig, bij ons is het altijd zo over.

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Hier ook weer en windcreme van Weleda.

13. zwitsal voor schrale wangetjes dat is n speciale tube en t werkt hier heel goed iedere morgen erop gesmeerd en t is bijna weg dus denk ik ongeveer 3wk in gebruik!
    vooral met dit koude weer zijn de wangentjes gevoelig!

groetjes krullie

14. Gezond

Gezond Niet meer actief

Misschien een gek idee... maar ik deed er sudocreme op... Doe ik trouwens op meer dingen... Werkt super!

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    zwitsal vernix creme gebruik ik op haar gezichtje voor me naar buiten gaan om het te beschermen tegen de koude lucht en deze is ok niet schraal. verder gebruik ik voor der beentjes nu vaseline die zijn heel erg schraal

16. Mey

Mey Actief lid

9 jun 2007
    142
    0
    0
    Maatschappelijk werkster
    Eindhoven
    Weer en wind balsem van Weleda! Ik heb het ook gebruikt toen Aerin verschrikkelijke berg had en dat hielp echt super goed!
    Vaseline en Purol zijn gemaakt van ruwe aardolie (dat waar je je auto mee tankt) en dat weiger ik op mijn kindje of op wat dan ook te smeren.

17. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    weer en windbalsem van Weleda of Zwitzal op het wangetje

18. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Koen heeft ook wel eens schrale wangetjes en ik gebruik gewoon de simpelste gewone vaseline. Houd het vet en helpt prima!

19. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi, ik heb er net Bepanthen zalf opgesmeerd maar haar wangetjes glimmen nu zo.

En 1 wangetje is nu hartstikke rood, net alsof je het nu veel beter ziet.

Deel Deze Pagina