Hallo dames, Misschien herkennen jullie dit? Mijn dochtertje is nu 10 maanden en ik ga altijd af en toe kijken als ze slaapt. 9 van de 10 keer ligt ze dan op haar buik en soms ook met haar gezicht in het matras! Ik draai haar dan weer op d'r rug en ze slaapt gelukkig gewoon verder, maar ik slaap daardoor niet zo lekker. Ik maak me ongerust, ookal weet ik dat ze buiten wiegendoodgevaar is (toch?). Ik heb al de Safetysleep geprobeerd, maar ze draait dat ding gewoon mee en wurmt zich er zelfs uit! Nu slaapt ze in een dunne slaapzak met een wollen dekentje erover tot haar middel. Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe slapen jullie baby's? Tips? groetjes van een Ongeruste mama
Ik laat hem zijn gang maar gaan, want zodra ik hem terug leg, is hij binnen no time weer omgedraaid. Maar ik snap je wel hoor vind het ook niet zo fijn, maar ze zijn nu zo sterk dat ze zichzelf wel weer terug draaien.
Steven begon er rond die tijd ook mee, terwijl hij daarvoor altijd netjes op z'n rug bleef liggen. Ik vond het ook eng hoor, en als ik het zag, legde ik hem ook op z'n rug. De laatste tijd slaapt hij in een foetes houding, op z'n buik met z'n knieen onder z'n buik, en met z'n kont in de lucht. Als we naar bed gaan, draai ik hem op z'n rug, en daarna kijk ik niet meer. Eerder deed ik dat wel hoor, als ik s'nachts naar de wc moest, dan keek ik altijd. Nu niet meer, ben ik te bang dat hij weer wakker word. Je baby heeft al z'n leeftijd bereikt dat ik denk dat je je geen zorgen meer hoeft te maken hoor
Inderdaad je baby heeft al een leeftijd bereikt waarop je je geen zorgen meer daarvover hoeft te maken... kan me wel voorstellen dat het wat eng is dat ze met haar gezichtje in het matras ligt.... wij hebben een "speciaal"matras van prenatal dat als ons zoontje op zijn buikje zou liggen met ze snoet in het matras, het matras nog wel ademend is (speciaal spul) misschien is dit een idee; prijs was geloof ik 80 a 90 euro ( 1 jaar geleden)
Dano slaapt altijd op zijn buik. geen probleem. wij hebben een aerosleep volgens mij bedoelde de vorige poster dit. dit matje kost 67 euro. ze is nu oud genoeg hoor, en tsja wiegendood kan nog veel langer een risico zijn, maar de eerste 6 maanden zijn het meest risicovol.
Ik heb hiervoor ook een aerosleep gekocht, mocht ons mannetje ooit op zijn buik gaan slapen. Ik slaap zelf ook op mijn buik en weet dat het zo fijn is! Dus ja als hij dat ook gaat doen hoef ik hem niet te gaan draaien maar kan ie lekker zo gaan liggen. Als hij dan met zijn snoetje in het matras ligt kan hij gewoon doorademen. Dit komt door het materiaal waarvan het matrasje is gemaakt...is soort van 2 laagjes met daartussen soort honingraad structuur zeg maar....hopelijk nog duidelijk hahaha. In ieder geval kunnen ze daardoorheen ademen....dus kan je kindje niet in ademnood komen. Wie weet geeft dit je meer rust. Het is ff een uitgave maar geeft je wel gemoedsrust! Suc6 ermee! ps heb m gekocht bij de babydump, alleen de topmatrasje (36 euro)....geen ondermatras zoals ze een vriendin van mij bij de prenatal aangesmeerd hebben!
Ik laat daan dan ook gewoon slapen. Hij kan zichzelf terug draaien dus heb ik zoiets ben je het beu draai je wel terug. Ik vind het ook niet eng het is gewoon een echt buikslaper net als zijn mama. En daan heeft dat ook een tijdje gedaan met zijn hoofd in zijn matras maar is weer over nu.
Klinkt wat vreemd, maar ik ken iemand die deed een vliegtuigkofferband door de gaten van de slaapzak en om het matras heen, zo rolde haar kind ook niet steeds om. Denk alleen niet dat ik het zelf zou doen, vind het toch een wat raar idee.
als je het zo eng vind is dan een babysleep niks? Daan sliep zo onrustig daarom hebben we hem hierin gelegd maar nu al maanden gelukkig niet meer nodig. Maar zo kunnen ze niet op hun buik draaien
Hugo begon ook op zijn buik te slapen met die leeftijd. In het begin draaiden we hem terug naar zijn rug vlak voordat we zelf gingen slapen. Nu laten we hem gewoon lekker liggen. Hij vindt het blijkbaar lekker liggen en wij zijn er ondertussen aan gewend. Hij ligt ook vaak met z'n beentjes opgetrokken en z'n kont omhoog. Hij slaapt trouwens alleen nog in een dikke slaapzak met mouwen. We hebben er geen deken meer overheen omdat we dan bang zijn dat hij er onder gaat met zijn hoofd. Het is namelijk niet meer duidelijk wat het hoofdeind van zijn bed is. De ene keer aan de ene kant en de andere keer aan de andere....
Ook Jim slaapt sind een week of 2 op zn buik.In het begin draaide ik m elke keer om maar nu laat ik m maar liggen want hij draait zich binnen een minuut weer om! Ga wel vaker kijken,hij zal t wel fijn vinden.We hebben trouwens ook een aerosleep! Wel fijn om te lezen dat t op deze leeftijd vaker voorkomt! Groetjes
Hallo... Mijn kleine is 3 maanden , en die slaapt alleen maar op zijn buik ,anders niet. Hij kan zijn hoofd al heel goed draaien en doet dat dan ook hele nacht.CB zegt: mag niet, maarja sommige kids slapen nou eenmaal zo lekker. gr
Bij mijn op het CB zeiden ze van als het kindje haar of zijn hoofdje goed kan draaien en het om hoog kan houden is er niks aan de hand. Ons kindje slaapt ook sinds haar 2de maand op haar buik in het begin ging ik vaak kijken en voor dat ik naar bed ging voelen en horen of ze wel nog ademde. Maar als jij je zorgen maakt zou ik even contact op nemen met het CB.
ik heb niet alle antworoden gelezen maar als je het echt eng vind kan je een safe-t-sleep aanschaffen dan kunnen ze vrijwel niet meer draaien
Kyano slaapt altijd op zijn buik, eigenlijk al vanaf het begin, ik kan hem draaien wat ik wil maar hij draait toch wel weer op zijn buik, in het begin vond ik het eng maar nu niet hij kan nu zijn hoofdje zelf draaien..... Maar kan die kleine dat van jou niet dan?