Hoi Ik wil met 4 mnd beginnen met rijstebloem. Nu heb ik een smalle dr brown fles en krijgt hij 180/6 melk. Voordat ik zelf ga zitten rommelen vroeg ik mij af: Hoeveel schepjes rijstebloem geven jullie en met welke fase speen dan? Of gebruiken jullie een ander merk speen op de dr brown fles? Ik hoor het graag!!
Wij doen twee eetlepels rijstebloem. Merk dat het laatste in de fles dan al erg dik wordt. Op advies gebruiken we de fase 4 speen, dat gaat prima! Succes!
Level 3 of 4, ligt aan de hoeveelheid rijstebloem en de zuigkracht van je kindje. Wij hebben na het schudden ook het blauwe pijpje en dat witte tussenstuk eruit gehaald, anders komt de pap met moeite eruit. Wij gebruikten level 3 bij 180 ml met 4 scheppen rbloem en 3 jbm ivm spugen. Ging goed, alleen stoelgang werd een probleem dus zijn we er even mee gestopt.
Sinds het begin grote fan van de dr Brown flessen, maar met rijstebloem werkte het hier niet. Speen raakte steeds verstopt en het ventiel ook. Maar als je het ventiel er tussenuit haalt lekt de fles gigantisch. Nu geven we de pap fles in een avent fles met fase 4 speen.
hier lekt de fles ook als ik het ventiel eruit haal. ik heb de difrax voor de pap gebruikt maar dl doet er erg lang over om het op te drinken dus mee gestopt. had een level 4 speen van dr browns er op zitten