Kan ik dit maken???

Discussie in 'De lounge' gestart door PenK, 8 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Met onze vriendengroep organiseren we 1x per maand een etentje:), een van de groep kookt en de rest schuift aan;)
    We zijn met 4 stellen, dus het komt er op neer dat je 1x per 4 maanden aan de beurt bent....

Nu zijn wij aan de beurt en ik zie er als een berg tegenop. Niet om het koken of om de groep, want het is reuze gezellig. Maar wij zijn de enige met nog jonge kinderen. En die slapen niet als er zoveel visite is. (wij hebben een vrij klein huis, wat heel gehorig is)..
    Dit geeft mij veel innerlijke onrust.

Ik zou ze veel liever uitnodigen voor een uitgebreide lunch oid. Dan is iedereen begin van de middag van harte welkom, maak ik allemaal lekkere hapjes etc.
    Als iedereen dan tegen de avond weer huiswaarts gaat, keert bij ons de rust weer terug en zijn de kinderen niet zo van slag.

Het lijkt mij een leuk alternatief. En als ze wat ouder zijn is iedereen weer van harte welkom 's avonds....Maar nu eigenlijk even niet...
    Of klinkt dit heel on-gastvrij?????:)

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

Als het echte vrienden zijn snappen ze dat neem ik aan wel!

3. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik zou het gewoon vertellen aan je vrienden.. zij zullen het vast wel begrijpen

4. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Het zou mij geen verkeerd alternatief zijn. Jullie zijn toch als vrienden onder elkaar, vrienden zouden dat denk ik wel begrijpen. Ik zou zeggen stel het gewoon eens voor en zie wat de reactie is.

trouwens wat ik net nog bedenk; waarom maak je er voor jullie zelf geen "vrije avond" van. Gezellig met vrienden onder elkaar lekker eten en de kinderen uit logeren bij opa en oma? Ik weet niet hoe jullie met logeren omgaan, maar hier zou dat voor onze kleine meid ook een feest zijn! Wie weet vinden opa en oma het ook wel erg leuk.....

Veel succes ermee in elk geval....

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het ook gewoon vertellen/vragen. Idd als het echte vrienden zijn hebben ze er begrip voor ( en anders komt dit wel wanneer ze zelf kinderen krijgen ;) )

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dat dacht ik dus ook!

Het probleem bij hun is dat ze wat grotere kinderen hebben die in het weekend overdag hun 'verplichtingen' hebben (sport etc.).
    Kan me heel goed voorstellen dat het lastig kan zijn dan tijd te maken.
    Echter, wij hebben over het algemeen geen overvolle agenda, dus als zij een datum kunnen prikken, kunnen wij ons over het algemeen goed aanpassen door evt. wat te schuiven in onze planning....

7. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dat vergeet ik er dus bij te vermelden;
    Wij hebben helaas geen (oppas) opa/oma meer. Ook broers- zussen zijn niet in de gelegenheid om onze kinderen te laten komen logeren, of wonen hiervoor te ver weg.

8. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    ik zou het geen probleem vinden hoor...trouwens, wij zijn (tot nu toe) de enige in onze vriendenkring met kinderen en wij vragen regelmatig om dit soort aanpassingen....het is al gezegd, maar inderdaad als het echte vrienden zijn, begrijpen ze het vast!

9. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind van wel, ik denk dat ze het ook wel snappen.

10. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Als ik in die vriendengroep zat zou ik er geen enkel probleem mee hebben.

11. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Maar hoe doen jullie het eigenlijk als je bij één van de andere stellen gaat eten? Nemen jullie de kinderen dan mee?

12. Only me

Only me Niet meer actief

Goede vrienden snappen dit vast wel! Als ik dicht bij je had gewoond had je ze vast even bij mij mogen brengen, maar helaas :D

Ik wens je wel veel plezier voor die dag!!!

13. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    is een leuk idee en denk dat je vrienden dat echt wel begrijpen... vertel ze gewoon eerlijk waarom je er onrustig van word en hoe je kinderen er van slag van raken en dat jij het totdat ze groter zijn smiddags doen met lekkere hapjes..... leuk bedacht trouwens!

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik vind een brunch of lunch ook een ideale oplossing. ;) En als je maar 1x om de 4 maanden een etentje bij je thuis hebt, kan je toch al 4 maanden op voorhand plannen. Benieuwd wat ze van je voorstel vinden! ;)

15. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis

dan zullen ze vast een oppas aan huis hebben.....

16. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ben soms bang dat als ik voor mijn eigen belang ga, ik egoistisch overkom. Terwijl ik juist wil dat het voor iedereen leuk, goed is. Iedereen moet er tenslotte een goed gevoel bij hebben.

Als wij een etentje hebben komt mijn moeder naar ons, of soms de dochter van een van die vrienden. Mijn moeder redt het qua gezondheid wel om een paar uurtjes op te passen, maar langer gaat helaas niet. We willen haar dus niet teveel belasten.
    Meestal spreken we pas om 19.00u af, dus heel soms lukt het mij om de kinderen zelf op bed te leggen. Maar goed, meestal niet...want oma = FEEST! :):):)

17. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Wat een leuk idee zeg!!

Ik denk dat het juist heel leuk is om het als lunch te houden, een uitgebreide lunch is ook lekker. En dan maar ego, de kindjes gaan voor hoor. En als het echt vrienden zijn vinden ze het vast niet erg!;)
    Veel plezier!

18. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Hoe oud zijn de kinderen van jullie vrienden? kunnen die niet een avondje oppassen?

Deel Deze Pagina