Met onze vriendengroep organiseren we 1x per maand een etentje, een van de groep kookt en de rest schuift aan We zijn met 4 stellen, dus het komt er op neer dat je 1x per 4 maanden aan de beurt bent.... Nu zijn wij aan de beurt en ik zie er als een berg tegenop. Niet om het koken of om de groep, want het is reuze gezellig. Maar wij zijn de enige met nog jonge kinderen. En die slapen niet als er zoveel visite is. (wij hebben een vrij klein huis, wat heel gehorig is).. Dit geeft mij veel innerlijke onrust. Ik zou ze veel liever uitnodigen voor een uitgebreide lunch oid. Dan is iedereen begin van de middag van harte welkom, maak ik allemaal lekkere hapjes etc. Als iedereen dan tegen de avond weer huiswaarts gaat, keert bij ons de rust weer terug en zijn de kinderen niet zo van slag. Het lijkt mij een leuk alternatief. En als ze wat ouder zijn is iedereen weer van harte welkom 's avonds....Maar nu eigenlijk even niet... Of klinkt dit heel on-gastvrij?????
Het zou mij geen verkeerd alternatief zijn. Jullie zijn toch als vrienden onder elkaar, vrienden zouden dat denk ik wel begrijpen. Ik zou zeggen stel het gewoon eens voor en zie wat de reactie is. trouwens wat ik net nog bedenk; waarom maak je er voor jullie zelf geen "vrije avond" van. Gezellig met vrienden onder elkaar lekker eten en de kinderen uit logeren bij opa en oma? Ik weet niet hoe jullie met logeren omgaan, maar hier zou dat voor onze kleine meid ook een feest zijn! Wie weet vinden opa en oma het ook wel erg leuk..... Veel succes ermee in elk geval....
Ik zou het ook gewoon vertellen/vragen. Idd als het echte vrienden zijn hebben ze er begrip voor ( en anders komt dit wel wanneer ze zelf kinderen krijgen )
Dat dacht ik dus ook! Het probleem bij hun is dat ze wat grotere kinderen hebben die in het weekend overdag hun 'verplichtingen' hebben (sport etc.). Kan me heel goed voorstellen dat het lastig kan zijn dan tijd te maken. Echter, wij hebben over het algemeen geen overvolle agenda, dus als zij een datum kunnen prikken, kunnen wij ons over het algemeen goed aanpassen door evt. wat te schuiven in onze planning....
Dat vergeet ik er dus bij te vermelden; Wij hebben helaas geen (oppas) opa/oma meer. Ook broers- zussen zijn niet in de gelegenheid om onze kinderen te laten komen logeren, of wonen hiervoor te ver weg.
ik zou het geen probleem vinden hoor...trouwens, wij zijn (tot nu toe) de enige in onze vriendenkring met kinderen en wij vragen regelmatig om dit soort aanpassingen....het is al gezegd, maar inderdaad als het echte vrienden zijn, begrijpen ze het vast!
Maar hoe doen jullie het eigenlijk als je bij één van de andere stellen gaat eten? Nemen jullie de kinderen dan mee?
Goede vrienden snappen dit vast wel! Als ik dicht bij je had gewoond had je ze vast even bij mij mogen brengen, maar helaas Ik wens je wel veel plezier voor die dag!!!
is een leuk idee en denk dat je vrienden dat echt wel begrijpen... vertel ze gewoon eerlijk waarom je er onrustig van word en hoe je kinderen er van slag van raken en dat jij het totdat ze groter zijn smiddags doen met lekkere hapjes..... leuk bedacht trouwens!
Ik vind een brunch of lunch ook een ideale oplossing. En als je maar 1x om de 4 maanden een etentje bij je thuis hebt, kan je toch al 4 maanden op voorhand plannen. Benieuwd wat ze van je voorstel vinden!
Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ben soms bang dat als ik voor mijn eigen belang ga, ik egoistisch overkom. Terwijl ik juist wil dat het voor iedereen leuk, goed is. Iedereen moet er tenslotte een goed gevoel bij hebben. Als wij een etentje hebben komt mijn moeder naar ons, of soms de dochter van een van die vrienden. Mijn moeder redt het qua gezondheid wel om een paar uurtjes op te passen, maar langer gaat helaas niet. We willen haar dus niet teveel belasten. Meestal spreken we pas om 19.00u af, dus heel soms lukt het mij om de kinderen zelf op bed te leggen. Maar goed, meestal niet...want oma = FEEST!
Wat een leuk idee zeg!! Ik denk dat het juist heel leuk is om het als lunch te houden, een uitgebreide lunch is ook lekker. En dan maar ego, de kindjes gaan voor hoor. En als het echt vrienden zijn vinden ze het vast niet erg! Veel plezier!