Hoi! Morgen ga ik een nieuwe laminaatvloer uitzoeken voor de benedenverdieping, dwz de woonkamer, gang en keuken. We hadden een heel mooi donker bruin laminaat van 5 jaar oud, maar door lekkage moeten we een deel vervangen en besloten dan weer een geheel te maken door alles beneden te doen. Nu wonen we niet zo heel groot en heeft de woonkamer een rare indeling met een hokje van 2x2 (eethokje) en de voorkant loopt schuin naar je toe (dus de kamer wordt zeg maar steeds breder) en het is maar 6/7 meter lang. De gang ziet er nu nog heel stylish uit met grijze muren, witte trap en de donkere vloer. Dit wil ik wel behouden, maar ik begrijp ook dat als we een lichte vloer doen het ruimtelijker wordt. Ik dacht eerst aan een grijzige vloer, maar dat is nog steeds best donker (we hebben 1 testplank), maar een witte vloer lijkt me zo kil. Wat zouden jullie kiezen of aanraden?
Ik heb wit laminaat en dat lijkt hartstikke sfeervol, juist helemaal niet kil. Maar dat hangt natuurlijk ook van je verdere inrichting af.
Wij hebben licht laminaat, zowel boven als beneden. Ik vind het niet kil omdat het niet spierwit is, er zit wat kleur in de 'nerven'. Boven hebben we laminaat van de IKEA en beneden van de carpet right. Als je wilt kan ik wel foto's PB'en zodat je een idee hebt?
Ha leuk die reacties! We gaan morgen even kijken bij de laminaatoutlet, daar behoorlijk wat moois gezien op de website. Maar je moet t toch in t echie zien Het wordt denk ik een mix van wit en grijs, met duidelijk reliëf en zo mat mogelijk. Dit in verband met dat ik niet steeds elk vuiltje wil zien. Ik denk dat onze inrichting gezellig genoeg is voor een lichte vloer, want heb houten jaloezieën, gietijzer/grofhouten eettafel en donkerbruine bank/hocker. Daarnaast is in de woonkamer 1 kant licht grijsblauw. Ben heel benieuwd wat we uiteindelijk kiezen. We houden er wel rekening mee dat we ons huis over 2 jaar willen verkopen.
Wij hebben voor ons nieuwe huis ook een vloer uitgekozen, waarschijnlijk wordt het deze: Quickstep 800 Eligna Eik Lichtgrijs Natuurvernist UM 1304 Een lichte, natuurlijke kleur met een grijzig vleugje. Echt grijs wil ik niet, maar dit vond ik een mooie, rustige vloer, wil ook niet te donker, dan toont het vaak kleiner en bovendien zie je op donkere vloeren vaak nog meer stof en pluizen dan op een lichtere.