Hoi! Ik heb menig internet afgezocht naar dames die ondanks dat bandje toch nog een kindje hebben gekregen. Maar buiten het feit dat het eigenlijk niet meer mag heb ik niets gevonden... Mijn gyne heeft dit 3 jaar geleden geplaatst bij mij toen mijn kinderwens was afgesloten.... maar een scheiding en nieuwe liefde later begint het toch weer te kriebelen Maandag moet ik naar mijn gyne en hoor ik of het ik nog wel mag. Zo ja dan gaat mijn spiraal er uit. Ik heb sinds een half jaar het gevoel dat deze niet meer goed werkt en deze maand dacht ik even dat ik effectief al zwanger was maar de testen blijven negatief. Dus mijn kinderwens is enorm aan het opspelen. Dus zijn er hier toevallig dames die ondanks het bandje toch nog een baby hebben gekregen? Zo ja, hoe verliep de zwangerschap en de bevalling en het herstel nadien? Last van het bandje, terug incontinent,... ? Bedankt alvast om dit even te lezen
@HarleyQuinn Geen ervaring mee. Maar wel een hart onder de riem van mij. Ik hoop op goed nieuws maandag!!
Vandaag dus naar de gyne geweest... Groen licht! Spiraal is eruit. Maar eenmaal zwanger moet ik de keuze maken tussen vaginaal bevallen met de kans dat het bandje niet meer werkt en nadien een tweede laten steken of een keizersnede....
Wat fijn! wel spannend. geen ervaring mee. even gegoogled, maar dit is voor urine verlies, zo'n bandje? Ja, lastige keuze, maar het bandje is voor iets anders toch? wat je na je zwangerschap weer van wil herstellen. Dan zou je zeggen keizersnede, maar snap dat het niet een makkelijke keuze is. Maar heel veel succes.
Idd het is tegen urineverlies maar omdat tijdens de bevalling hier een enorme druk op komt te staan is er dus een kans dat het zijn werking verliest en ik dus weer incontinent zal worden. Het zal idd geen makkelijke keuze zijn vermits ik een enorme herstelperiode heb gehad van die operatie (heup uit de kom tijdens het trekken tijdens die operatie) en ik dus schrik heb voor een eventuele 2e operatie. Maar voor hetzelfde geld is er geen probleem. Maar een keizersnede is ook geen makkelijk herstel. Ma kom, ik heb zeker nog 10 maanden om iets te bezlisssen als ik direct zwanger ben
Pppfff dat wordt dan wel even spannend. Hoeft niet dat het kapot gaat. Klinkt niet fijn heup uit de kom! Snap dat er dat je er dan wel even overnadenkt. Keizersnede is ook gewoon een flinke buikoperatie, ja dat is zeker niet mis ook qua herstel. Vriendin mij, 2x keer. Je mag de kleine dan ook vaak niet tillen etc. Waren er maar 'makkelijke' bevalling en herstelling . Wel fijn groen licht, succes met klussen!
dank je! Nu even wachten op mijn maandstonden. Normaal komen ze morgen. Ook al veel krampen dus als dat achter de rug is gaan we er helemaal voor En eenmaal zo ver dan zal ik nog eens beginnen nadenken wat ik juist wil
@HarleyQuinn Gefeliciteerd met het groene licht. Hoop dat je snel een positieve test in handen mag hebben. Heup uit de kom tijdens een operatie. Dat moet dan wel een heftige operatie geweest zijn. Kan me wel voorstellen dat je dan angstig bent voor een volgende operatie. Ik heb zelf een geplande operatie gehad bij mijn zoontje. Ik vond het juist heel erg fijn. Je mag je baby wel tillen, maar verder moet je rustig aan doen. Ik heb het niet als hinderlijk ervaren. Omdat het een geplande operatie was, konden we er naar toe leven en was het heel ontspannen allemaal. Vaak op het moment dat je begint met een normale bevalling en je bent al heel wat uren en energie verder en je krijgt dan een spoed keizersnede, zie je dat het herstel moeilijker gaat. Omdat je je er niet op hebt kunnen voorbereiden en omdat je helemaal uitgeput bent doordat je al zoveel hebt gegeven. Maar ja, daar zullen de ervaringen ook in verschillen en zoals je zegt je hebt nog alle tijd om te besluiten
Ik denk dat ik vooral schrik heb voor wat er na komt.... als papa terug aan het werk ik en ik de kids met de auto naar school moet brengen. Wss kan ik wel vragen aan mijn ouders om ff te helpen maar die zitten ook met mijn grootmoeder.... Ja die heup.. door dat ze het bandje van de ene lies naar de andere moeten brengen werden mijn benen net iets teveel uit elkaar getrokken. dus het herstel nadien was niet van de poes.... waar je normaal een week thuis bent heb ik bijna een maand thuis geweest en nadien nog veel last bij bepaalde bewegingen.