Welke tips en trucs hielpen jou door de bevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mieksel, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Whaha van het woordje "Geniet" moest ik even gniffelen :D

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Blijf ademen, hijgen, puffen, wat goed voelt. Adem kort.

Ik had een weeenstorm van rug, buik en beenweeen en zat in bad. Ik focuste me helemaal op mijn man zijn wenkbrauwen, daar werd ik rustig van.

Bij het persen voelde ik niks omdat ik helemaal high was van de hormonen. Heerlijk, ik heb mijn dochter ongeveer geboren zien worden.

3. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Idd de houding vinden die bij je past.. Had bij de eerste echt moeite de weeën op te vangen. Toen veel onder de douche gestaan en dit hielp wel. Bij de tweede merkte ik dat als ik in kleermakerszit zat ze het beste op kon vangen. Ademde tijdens het opvangen van de weeën diep in door mijn neus en uit door mijn mond.. Op het eind en met het persen korte pufjes maar daarvoor deed ik dat niet omdat ik daar misselijk van werd.
    Heb tot 6 cm tussendoor nog mn favoriete serie zitten kijken op Netflix op mijn telefoon om afleiding te hebben.. Vond ik wel fijn want zo zat ik niet zo te focussen op wanneer de wee weer kwam.
    Succes.. Tis zo mooi!

4. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Haha wat grappig.. Bizar waar je al rustig van kan worden :)

5. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    vooral in de weeën meegaan en als je merkt dat je gaat denken van ooohh dit doet zeer ik wil niet meer, stop daar gelijk mee en ga weer in je lijf zitten. Dat werkte voor mij het beste.
    Oja en mijn 2e bevalling visualiseerde ik een wee als in een lift. Verdiepingen omhoog en daarna weer omlaag. Dat hielp mij ook. Oja en dat vrouwen dit al duizenden jaren doen dus dat ik het ook dan wel moet kunnen.. Succes!

6. Mieksel

Mieksel Fanatiek lid

15 okt 2013
    1.712
    188
    63
    Heel fijn die tips van jullie te lezen!
    Ik krijg er zowaar bijna zin in ;)

Handig voor mij:
    - luisteren naar vk
    - versch houdingen proberen
    - accepteren, niet verzetten
    - positief denken

En ik hoop idd ook dat het lukt om serie te kijken tijdens (gedeelte) bevalling!

7. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik moet verplicht in het ziekenhuis gaan bevallen. Ik hoop dat me partner achter me tegen me aan zou mogen zitten. Ik weet dat ik altijd rustiger word van zijn blote buik. Denken jullie dat ze dat gek zouden vinden in het ziekenhuis?

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nooit je adem in houden en schrap zetten, altijd blijven ademen ! En in bad bevallen ! :D

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Jou bevalling jou wensen zijn wet ! Dus doen wat jij wilt op dat moment !

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier werkte al 2x de gouden regel: ontspannen boven = ontspannen beneden. Gewoon alles over je heen laten komen. Klinkt natuurlijk erg makkelijk maar t werkt wel.

11. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Idd jouw bevalling dus doen wat jij wil.. Hier moest ik tijdens de bevalling af en toe liggen voor controles enzo maar als er een wee kwam moest iedereen aan de kant zodat ik weer rechtop kon zitten en zo de weeën beter op kon vangen :p

12. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL

Ze vinden het vast niet gek. Gewoon proberen of het in de praktijk van de bevallig ook zo ontspannend werkt als je denkt.

13. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nog niet bevallen maar op dit moment Veilig bevallen van Beatrijs Smulders aan het lezen. Ze geeft allerlei handige tips en trucs zonder dat ze erbij zegt dat iets moet. Elke vrouw bevalt op haar eigen manier. De een schreeuwt alles bij elkaar, de ander zit stilletjes in zichzelf gekeerd in een hoekje. De een wil alleen zijn, de ander juist niet. De een wil liggen, de ander in bad en weer een ander over een bank hangen. Alles mag en is goed. Ik krijg hierdoor het idee dat ik straks zo gek mag doen als ik wil en dat ik me nergens voor hoef te schamen. Ik ga mijn man het boek ook laten lezen.

En DE tip die ik zelf heel handig vind: niet bij de eerste krampjes/weeën gaan timen en en eindeloos op de klok kijken. Want dan kan het nog wel eens lang gaan duren. Ik ga die tijd gebruiken om nog wat te slapen (proberen althans), iets op te ruimen of lekker nog even een filmpje kijken.

En nog een tip van mijn buurvrouw: maak je vent niet wakker bij de eerste lichte weeën maar laat hem slapen. Voor hem is het ook vermoeiend genoeg. Ook als je al wat verder in de bevalling bent en het prima alleen kan laat hem dan even wat anders doen (boodschapje, hond uitlaten of nog even een dutje). Mannen vervelen zich vaak heel erg, domweg omdat ze niks kunnen doen.

Als je in het ziekenhuis bevalt is het heel fijn om iets van jezelf bij je te hebben, zoals je eigen kussen of een zachte deken.

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Wat mij hielp was relaxen, niet nadenken, en go with the flow.
    Ik hoor vaak dat weeën bij een inleiding zwaarder zijn, het waren ook nog eens van die vervelende rugweeen, en ik had ook een fikse weeenstorm, maar ondanks dat het uitstekend afgekund allemaal.
    Ik kan me bijna geen bewuste gedachtes meer herinneren van die dag, van de laatste uren sowieso bijna niets. Het gebeurde gewoon en ik ging erin mee.
    Ik was me sowieso bijna niet bewust van mijn omgeving.
    Wat bij de hevige rugweeen wel hielp was als mijn man zijn vuisten onderin mijn rug duwde tijdens een wee.

15. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat de weeën op de monitor te volgen waren. Ik vroeg mijn man steeds of hij kon zeggen wanneer de wee over de 'top' was en weer ging afzakken.

En verder een tip die ik op de zwangerschapsgym kreeg, maar verder nergens lees: persen met je ogen open! Veel mensen persen met de ogen dicht.... Met je ogen open kun je veel meer druk zetten beneden.

Deel Deze Pagina