Wij eten zelf nooit toetjes, dus was dat eigenlijk van plan om met mijn eisje ook niet ineens te gaan doen! (Al loopt het water me wel in mijn mond bij de gedachte aan een lekker kaasplankje! ) Manytroubles
Och, als je tegen een Amerikaan of Engelsman zegt dat je yoghurt als toetje eet kijken ze je aan of je van een andere planeet komt: zij vinden dat ontbijteten!
Ik moet zeggen dat ik ook wel moeite heb met het vinden van 'geschikte' toetjes. Het CB zei dat ze danoontjes mocht. Maar ik vind dat echt ongelooflijk zoet en geef het liever niet aan mijn kind. Dus gewoon maar wennen aan normale yoghurt, misschien af en toe met wat fruit erdoorheen. Heb ook de Yogolino gekocht (dacht ook dat dat van opvolgmelk was, stond bij de babyvoeding) maar ook dat is enorm zoet. Eigenlijk schrik ik er van dat je geen 'babytoetjes' vindt die niet enorm gezoet zijn. Overigens vind ik zelf yoghurt zonder suiker het lekkerst! Amber
Als we hier toetjes eten dan is het zelden vla of yoghurt, meestal iets van fruit, soms een pudding of pannenkoek. Zodra ze oud genoeg waren aten ze de toetjes ook met de pot mee (vooral fruit dus).
Ze krijgt gewoon volle biogarde yoghurt of kwark. Soms heb ik nog wat van haar fruithapje over en doe ik dat er doorheen, maar meestal eet ze alles puur. Wij hadden vroeger ook gewone yoghurt en kwark doordeweeks en in het weekend vaak iets lekkers en dat vind ik ook goed voor als ze wat groter is. Ik kreeg ook nooit Danoontjes. Heb er wel eens om gevraagd, maar mijn moeder vond het te duur voor die 3 happen die er in zo'n bakje zitten.
Zo ging het bij mij thuis vroeger ook. Na het eten hadden we yoghurt (gewoon naturel) of fruit. En in het weekend meestal vruchtenyoghurt of vla ofzo. Zo wil ik het straks ook gaan doen. Kinderen krijgen al genoeg zoete dingen naar binnen, terwijl het eigenlijk helemaal niet nodig is. En danoontjes hadden wij ook nooit. Mijn vader heeft een keer gezegt dat onze lepels er niet inpassen, daarna hebben we er geloof ik nooit meer om gevraagd.