Welke tondeuse?

Discussie in 'De lounge' gestart door juf Mariska, 8 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Wij laten onze haren door een kapster knippen, maar mijn zoontje van 3 is bang voor de tondeuse. Nu wil ik er misschien zelf eentje kopen, zodat ik de achterkant zelf kan doen. Nu was de kapster er vandaag aan begonnen, maar heeft het niet af kunnen maken door meneer zijn gekrijs. Je ziet dus een paar happen zitten. We hoefden niet de volle mep te betalen ... dat vond ik dan wel weer aardig van de kapster, maar zo kan het niet door gaan. Dus ik dacht een goedkope tondeuse aan te schaffen en dan zo nu en dan de achterkant er mee te doen. Dan went hij er misschien aan en gedraagt zich dan wat beter als de kapster weer komt. Dus welke tondeuse is betaalbaar en hebben jullie nog tips over het gebruik. Bijvoorbeeld welke stand ik het beste kan gebruiken ....

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    je kan beter wat meer geld uitgeven en een goede kopen want die goedkopen maken zoveel herrie. dat vinden veel kinderen juist vaak niet fijn.

wij hebben de wahl super taper. precies zoals de kappers. deze is erg stil. maar buiten dat na 10 keer gebruiken doet hij het nog itt tot onze 5 oude tondeuses

3. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Vraagje; scheert jou man/vriend zich electrisch of met een mesje?

Ons manneke deed het kei goed bij de eerste knipbeurt, totdat de tondeuse eraan te pas kwam; drama tot huilens toe. Nu scheert papa zich electrisch, en dat vindt hij altijd heel interessant om te zien. Zijn we bij wijze van grap de kleine ook gaan "scheren", voor de nep zeg maar, beetje met het apparaat en dat gezoem langs zijn hoofdje, bij de oortjes op, en zo een paar keer per week.
    Laatste week van 2012 was het toch weer echt tijd voor de kapper, en wat denk je? Hij gierde het uit van pret toen de tondeuse eraan kwam!

Neemt niet weg dat ik zelf ok op zoek wil naar een tondeuse want vindt het echt veel geld om zo'n klein koppie vor 17, 18 euro te kortwieken.

4. jessyd

jessyd Bekend lid

20 mei 2012
    871
    0
    0
    NULL
    haarlem
    die hebben wij ook super ding

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Ik zou vooral opletten of ze aan netstroom of zonder kunnen. Ik heb nu de 2e, maar de eerste kon alleen zonder netstroom gebruikt worden. Als de batterij dan leeg was kon je hem niet meer gebruiken. Die ik nu heb kan allebei dus als de batterij leeg is werkt ie ook netstroom.

6. Channes

Channes Fanatiek lid

24 jul 2008
    3.170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    zo hebben wij het ook gedaan. Mijn vriendin mag hem nu rustig scheren...

7. lovekees

lovekees Bekend lid

8 okt 2010
    814
    0
    16
    NULL
    NULL
    zou voor wahl philps en inderdaad een duurder eentje doen en kijken of ie niet veel lawaai maakt

8. Sila24

Sila24 Niet meer actief

ik heb 2 weken geleden 1 van philips ietsjes duurdere van kijkshop gekocht

9. LiLaLief

LiLaLief VIP lid

1 jan 2009
    6.729
    0
    36
    Tip van een kapster; regelmatig OLIËN!!!

Dit is DE reden dat veel tondeuses stuk gaan, ze hebben olie nodig..

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Die van Wahl zijn idd super goed en echt het geld waard, die van ons gaat al tien jaar mee. Wij gebruiken stand 1 voor onze oudste.

11. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Jeetje 17 a 18 euro voor het knippen van n kind schandalig. Hier in de randstad hebben ze n speciaal tarief voor kinderen 10 euro.
    Met mijn zoontje ging ik naar n kinderkapper, is wel iets duurder maar die meiden knippen de hele dag alleen maar kinderen en zijn daar heel snel en kyndig in. De zaak is ook ingericht voor kinderen, die krijgen tijdens het knuppen n speeltje op schoot en knippen maar. Speciale fohn in de vorm van n eend. Mijn zoon vond het heel interessant om te zien wat ze deed en de kapster had daar geen moeite me. Na de knipbeurt mocht hij een snoepje uitzoeken. Die ballenbak vond hij geweldig. Kreeg hem soms met moeite mee naar huis, het was daar veelste leuk

12. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.546
    2.016
    113
    Ook even een tip.
    Ik heb zelf ook geleerd als kapster. Ik knip dus ook de mannen hier in huis.
    Prinsje was ook altijd heel bang voor de tondeuse.
    Ik ben toen met prinsje naar een kapper gegaan. Kapster is vriendin van mij. Zij nam de tijd voor hem en ik was er om hem te troosten. NEt zo lang tot het vertrouwd was dat we bij hem de tondeuse konden gebruiken.

Nu knip ik hem zelf zonder problemen.
    Wat ik eigenlijk bedoel met mijn verhaal, dat ik het niet gelijk zelf zou gaan proberen. Blijf erbij, probeer hem te troosten. Er komt een tijd dat hij van die angst af komt. En anders de kapper gewoon met kam en schaar laten opknippen ipv met tondeuse en kam.

En wil je het toch zelf doen, dan een tondeuse van de Wahl!

13. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Bedankt voor alle reacties ... !!

14. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik heb de chromstyle van moser, deze zat in mijn pakket op school.
    regelmatig olien, dan blijft hij goed knippen. en wat ook werkt, is ff de kop eraf halen, en de haren ertussen uit halen. die zorgen voor ontzettend veel lawaai :)

Deel Deze Pagina