Morgen wil ik weer eens lekker een ei eten. Mag voor ontbijt, lunch of avondeten zijn. Ik ben alleen zo inspiratieloos. Als ik geen goede tips krijg, eet ik morgenochtend of morgenmiddag weer een witte boterham met halfzacht ei, filet, mayo, peper en zout. De filet staat wel alvast in de koelkast mocht het nodig zijn, maar kom maar op met jullie lekkere ideeën Nb: sorry voor alle zwangeren onder ons die snakken naar een dikke laag filet op brood
Omelet! Met gefruite ui, klein beetje spinazie (die ik eerst even in de pan gooi voordat ei erbij komt) peper en zout. Omelet met ui en beetje kaas is ook yum
Gekookt: hard gekookt (8 min) door een salade. Of net niet hard (6 min) zoals in een Nicoise Gebakken ei op een boterham met kaas Roerei met toast Omelet met champignons en lente uitjes Groentekoekjes van ei, geraspte groente (bv courgette, wortel) en iets met zetmeel (geraspte aardappel, bloem). Fritatta/koekoe etc, dikke omeletten boordevol groente (bv spinazie en groene kruiden) Dunne omeletreepjes (ei opkloppen zonder melk) bij een maaltijd of salade Japanse stijl In een zalig prutje met aubergine, tomaat, kruiden en veeeeeel knoflook Shakshuka
Spiegel ei met plakken sucuk Ei met gestoofde prei en gesmolten kaas Spiegelei met plakken gerookte zalm en avocado Gekookte ei op brood met mayo, zout, peper en kerriepoeder
Geklutst en gebakken met spek, kaas, mayonaise en kruiden. Zoooo vies vet maar erg lekker. Offfff zelf eiersalade maken. Hardgekookte eieren prakken, heel fijn gesnipperd uitje, heel fijn gesneden half teentje knoflook, kerriepoeder en mayonaise.
Zacht roerei met beetje kruidenkaas erdoor met gerookte zalm op brood Of egg Benedict maar dat is best veel werk (ik gebruik dan wel een gewoon broodje ipv zo'n speciaal broodje)
Ik bak 'm altijd easy over, met een plakje ham en mayonaise op m'n broodje. Ham dus niet meegebakken.
Voor de lunch eet ik graag een omelet met champignon, sjalot, cherry tomaat en een beetje kaas. Voor bij het ontbijt een net-niet-zacht-maar-ook-niet-hard gekookt ei
Wij eten vanavond dit, is echt een heerlijk gerecht, simpel maar echt ontzettend lekker! https://m.facebook.com/watch/?v=348931899284519&_rdr
Een zachtgekookt ei. Maar dan echt zacht. Eiwit net gestold. Een spiegelei met zachte maar hele nog warme dooier. Dan eerst het eiwit opeten en als laatste in 1 hap die dooier in je mond. Roerei. Je raad het al. Ook zacht. Zo houd ij ook van knetter rode biefstuk waar het bloed nog uitloopt.. ik ben een halve vampier geloof ik En nu ga ik eerst een roereitje maken. Haha
Als ontbijt heb ik een leuk receptje, ei in een potje: https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R179246/eieren-in-een-potje Ik gooi er zelf altijd nog bosui, champignons en paprika in.
Omelet met een scheutje ketjap en mespuntje sambal. Heerlijk. Blikje tomatenblikes blikje tonijn, beetje opbakken en dan 2 eitjes erdoor roeren.
Roerei met van alles erdoor, afhankelijk wat ik in huis heb aan restjes groente. Het lekkerste vind ik met ui, zongedroogde tomaat en kaas of ui en champignons. Dit is ontbijt of lunch voor mij En als avondeten ben ik dol op telor ketjap (gekookte eieren in ketjapsaus)
Gekookt : zacht Roerei met tomaat, basilicum en kaas Omelet met restjes groenten: paprika, ui, champignons, spinazie Gepocheerd met hollandaise saus en spinazie op toast Shakshuka telor ketjap zoals @Adje zegt