hoe leer ik mijn dochter uit een beker drinken ???? als ik met de beker kom is t hard huilen en als ze t doet is alles zeik en zeik nat tot aan haar hele romper toe !!! hoe pak ik dit nou aan ???
Euhm...Op het kinderdagverblijf waar onze zoon 1,5 dag in de week naartoe gaat, gaan ze van de fles direct over op echte glaasjes. Wij geven hem nu te drinken uit een tuitbeker en oefenen met een (hard) plastic beker. Ik moet zeggen dat onze zoon niet begint te huilen, dus dat scheelt al een gevecht.... Wat ik doe: ik hou een doekje onder zijn kin en laat het bekertje voor 1/3 vol. Dan laat ik hem heel kleine slokjes nemen, hij drinkt ook echt. Er loopt nog wel veel naast, maar vandaar ook het doekje onder zijn kin. Moet zeggen als hij echt mega dorst heeft, hij ook alleen maar uit een tuitbeker wil drinken want dat gaat veel sneller. Misschien kun je beginnen met haar kleine slokjes te laten drinken op momenten dat ze nog niet zo'n grote dorst heeft? Succes!
op nutricia advies folder stond: begin met dikke dingen zoals een beetje yogurt, geef hem de beker in bad zodat zooi beperkt blijft.
Wij hebben deze beker gehaald is ideaal. Misschien is het voor jullie ook iets. Uw online babywinkel online babykamers kinderstoelen | Babysbest.nl
oh natuurlijk dat doe je, nadat je zelf de beker vast gehouden hebt en je baby al daaruit geleerd heeft te drinken. dus als hij uit beker kan drinken die jij vast houdt. dat leer je weer eerst met een lepeltje slokjes te geven.
hier het probleem met zelf uit beker drinken is: als hij klaar is met drinken gooit hij de beker zomaar weg.ook als nog water erin zit. pfff,hij kan het dus goed vasthouden en zelf drinken maar daarna gooit hij alles weer weg.
Ik heb het niet aangeleerd. C. drinkt hier nog veel uit de fles en tuitbeker. Maar als ze een beker ziet staan wil ze er af en toe een slokje uit. Dan mag ze dat. Ik zet ook standaard voor haar een beker met bodem drinken klaar. Zie wel of ze het pakt of niet. Zij geeft het tempo aan wanneer ze iets wil, als je gaat dwingen doen ze het helemaal niet meer.
Wij zijn ook al aan het oefenen met drinken uit een beker. Hij krijgt nu s'avonds zijn toetje (volle yoghurt) uit een difrax oefenbeker. De eerste paar keren beet hij alleen maar op de rand, maar nu maakt hij echt al de goede drinkbeweging en drinkt hij de yoghurt als het ware op. We moeten zelf nog wel de beker vast houden. Het consultatiebureau hier heeft ons geadviseerd te beginnen met een difrax oefenbeker en daarin te beginnen met yoghurt. Als dit goed gaat, dan pas gaan oefenen met melk en diksap. In het begin werd het ook een knoeiboel, maar nu heeft hij alleen een klein yoghurtsnorretje en verder knoeit hij niet. We gaan over een paar weekjes beginnen met melk.
DIt is een van de dingen die Lucas moeilijk vond. Hij verslikte zich heel vaak. Nam dan een grote hap naar het drinken waarbij hij lucht naar binnen zoog, tja... dat gaat niet, ademen en drinken tegelijk. Ik heb het daarom regelmatig eventjes geprobeerd, ging het nog niet, weer een tijdje gewacht. Nu gaat het echt steeds beter! Verslikken doet ie niet meer en het zelf doseren gaat ook steeds beter. Daarmee wil ik maar aangeven dat lang niet elke kindje meteen over kan van borst/fles naar een gewone beker! Neem de tijd!