Inbakeren met deze warmte!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamaAggie, 1 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAggie

MamaAggie Lid

1 jul 2009
    34
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Lelystad
    Ik zit met nog een probleem.. Ik baker mijn kleine (10 weken oud) snachts in omdat ze erg onrustig slaapt!! Maar je het is natuurlijk snik heet in de doeken.. ik leg haar in een romper en natuurlijk geen extra deken over...
    Maar iedere ochtend is ze helemaal nat van het zweet..
    Ik heb al geprobeerd om het zonder te proberen omdat ik het zo zielig vind maar het gaat gewoon echt niet..

Hebben meer van jullie dit probleem??

2. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik zou het toch proberen zonder te doen of desnoods alleen met een hydrofielluier. Te warm is echt gevaarlijk i.v.m. wiegendood!

3. MamaAggie

MamaAggie Lid

1 jul 2009
    34
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Lelystad
    Nou gelukkig het is me gelukt!! Met veel moeite slapen zonder de doeken... Om toch een beetje het geborgen gevoel te geven heb ik een lakentje over haar heen gedaan en moet zeggen dat ging best goed... Dus voor vanacht! Nieuwe ronde nieuwe kansen..
    Eigenlijk hoop ik een beetje dat ik de doeken helemaal niet meer nodig zal zijn dat zou even lekker zijn...
    Ze werd vanmorgen wel vroeger wakker dan normaal, maar goed ze moet natuurlijk ook even wennen

Gr. Agnes

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Ik bakerde in met de swaddle-me. Dit is een dunne katoenen slaapzak. Als je hier niks onder doet kan het best wel met deze warmte.

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik baker milan (10 weken) ook s'nachts in. Nu heb ik het afgelopen 2 nachten niet gedaan. Met als resultaat 3 uur wakker en 5 uur wakker en dan niet meer in slaap te krijgen!!
    Een gewoon dun slaapzakje werkt hier trouwens niet.
    Dus als de tempratuur weer wat zakt gaat hij weer lekker in de doeken!!

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik leg Thijs in puckababy. Hier ligt hij alleen in zijn luier in. Het is koeler dan een rompertje. Het voordeel van puckababy is dat baby's nog wel kunnen bewegen, maar zich niet in het gezicht kunnen slaan.
    Als je inbakert en armen en/of beneb liggen strak langs lichaam, dan bouwt warmte zich op.

7. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hoi,

Ik heb net de inbakerverpleegkundige van thebe gesproken over het afbouwen:

- romper met lange mouwen (anders krijgen de armpjes ineens te veel prikkels)
    - dun slaapzakje
    - enkel lakentje dwars om strak in te stoppen tot aan het kinnetje (geen dekbedhoesje dus, maar een enkel lakentje)
    - beginnen met het slaapje dat ze het beste slaapt en als dat goed gaat, steeds 1 slaapje erbij doen en zo afbouwen.

Ga vannacht met de nachtslaap beginnen, die slaapt Sam het beste, ben benieuwd. Sam ligt is nu bijna 16 weken en ligt nu al minstens negen weken ingebakerd, tijd om af te bouwen dus, vooral met dit weer!

Misschien heb je iets aan deze tips.

groetjes.

Deel Deze Pagina