De vraag zegt het al wanneer hebben jullie een verzekering voor de kleine aangemaakt en waar moet je dan aan denken? begrafenisverzekering en ook een gewone ziektenkostenverzekering?
Je kan haar gewoon bij je ziektenkostenverzekeraar opgeven, en dan komt ze bij jou op de polis te staan. Dit kost totdat ze 18 is niets extra. En je kan haar ook gewoon bij je uitvaartverzekeraar op je polis laten zetten, dit kost een paar centen per maand. Weet het precieze bedrag niet, maar het is bijna niets.
eigenlijk moet je zo'n begrafenis verzekering al geregeld hebben als je zwanger bent. voor als het kindje bijv. dood geboren wordt dan heb je toch die verzekering al. ziektekosten heb ik gelijk gedaan toen ze geborenwas.
ja dat dacht ik ook altijd van die begravenis verzekering. maar volgens iemand hoefde dat pas na de tijd.
Ik heb ook altijd begrepen dat je een begrafenisverzekering pas na de geboorte hoeft te regelen, en dat als het kindje dood geboren mocht worden dat je het dan alsnog vergoed krijgt :
Als je al een uitvaartverzekering voor jezelf hebt, hoef je niet een voor je ongeboren baby te nemen. Omdat de kleine nog in jou zit, valt hij/zij onder jouw verzekering. Zodra de baby er is, moet er een eigen polis worden aangevraagd. Ziektekostenverzekering meteen na de geboorte en ook alle overige verzekeringen die je hebt lopen (zoals aansprakelijkheid).
Ik heb een spaarplan afgesloten voor Colin. Deze keert uit wanneer hij 18 is maar bij overlijden direct een bepaald bedrag, dan zijn ook gelijk de begravenis kosten gedekt.
Mijn vriend is hier van de verzekeringen, omdat hij toch zelf bij de bank werkt. Maar wat ik hem wel heb horen zeggen is dat het bedrag waarvoor onze inboedel verzekerd is, ook omhoog gegaan is omdat we nu een kind hebben. Als ik mij niet vergis is dat bedrag met 20.000 euro verhoogt en betalen we hiervoor een klein bedrag meer per maand voor onze inboedelverzekering.
Ik heb een begrafenis verzekering afgesloten toen nick 1 maand oud was en natuurlijk de ziekenfonds direct toen hij geboren was
Ziektekostenverzekering hebben wij ook meteen na geboorte afgesloten..met 1 telefoontje was alles gelijk geregeld.. Begravenisverz. hebben we nog steeds niet geregeld
ik heb voor iris de ziektekosten en de uitvaartverzekering in de kraamtijd gedaan toen de kraamzorg er al was groeten yvonne mama van iris
Heb het alle 2 meteen in de eerste week na de geboorte geregeld. Uitvaartverzekering hadden we zelf al en Hugo is gewoon bij geschreven, kost bijna niks extra's en de VGZ-verzekering is gratis, Hugo staat bij mij erbij! Gr. Niki
Wij hebben gewoon contact gezocht met onze verzekering toen ik nog zwanger was. De meneer is hier toen geweest om alles door te spreken. Alles is toen op papier gezet en het enige wat wij hoefden te doen is een geboorte kaartje na hem opsturen zodra de kleine er was. Dan traden alle afgesproken details in werking. Dus de begravenisverzekering (voor diegenen die dat niet hebben zou ik het toch gaan regelen je kunt tenslotte nooit weten en een begravenis/crematie is toch best prijzig) Maar ook de WA verzekering, is toch handig als je kleintje (zoals ik vroeger een keer perongeluk gedaan heb) een steen door de ramen van de buren keilt, of met zijn loopautotje een kras op de auto van de buren rijdt. Het leuke hier is dat de verzekerings meneer ook nog even langs kwam met een knuffeltje om ons persoonlijk met de geboorte te feliciteren. Groetjes Anita
We hebben Fabian gelijk toen hij geboren is bij geschreven bij de ziektekosten en begravenisverzekering. Deze week hebben we hem ook bij onze WA en rechtsbijstandverzekering ingeschreven.
Al voor de geboorte is de uitvaartverz. geregeld. Vanaf 24 weken ofzo kan dat. De ziektekosten verz. is vlak na de geboorte gebeld.