Hoi, Welke tussendoortjes geef jij je kindje rond 1 jaar? Mijn zoontje krijgt 1 of 2 x per dag fruit, soms een liga (maar veel suiker) kleine rijstwafel of frutapura. Ik ben op zoek naar wat meer afwisseling, maar geef liever niet teveel suiker. Ik kwam er laatst achter dat bambix avondpap biscuit voor bijn 1/3 uit suiker bestaat! Hebben jullie ideen voor verantwoorde tussendoortjes? Alvast bedankt!
Hier doen we een stukje kaas, worst of crackers. Maar ze krijgt ook wel eens een doosje smarties ofzo hoor!
Cracker, Maria Beschuitje, Bescuit, Rozijntjes, Geroosterd stukje brood, Stukje fruit, Bakje naturel kwark/yoghurt, Soepstengel, Rijstwafel, Ontbijtkoek, Reepjes komkommer, Cherry tomaatjes, Gedroogd fruit. Meer kan ik me even niet bedenken !
Hier rozijntjes (met chocola ), spekjes, soepstengeltjes (C1000 Biba boerderij), Kapitein Koek ontbijtkoek en Liga kleine uitdeelkoekjes. 's Ochtends krijgt P. fruit tussendoor en dan 's middags of 's avonds iets lekkers. Hier hoeft het niet allemaal suikerloos te zijn. Vind zelf een koekje bij de koffie ook lekker .
Hier vind Esmee een gewone "droge"cracotte helemaal het einde.. Noemt het vol trots een koek verder krijgt ze als gezond tussendoortje een plakje koek, rozijntjes, reepje komkommer/paprika. Stukje tomaat.. Plakje kaas. Daarnaast krijgt zo ook vaak genoeg wat "zoets" zoals een spekje of een grote mensen koekje .. Maar alleen als ze al wel haar fruit op heeft en goed brood heeft gegeten. Streng he?
Vind dat niet streng maar juist heel netjes ! Eerst iets 'goeds' eten en dan iets 'slechts' eten ! Hier nog veel strenger, haha! Haast onmenselijk ! Hier hebben ze nog nooit iets van spek ofzo op en ook geen grote mensen koek, hebben we namelijk ook gewoon niet in huis! Ow wacht op hun verjaardag hebben ze taart op, oeeeei! Whaha!
Rozijntjes, soepstengel, ontbijtkoekjes, kinderkoekjes, fruit. Crackertjes, ook heeft hij wel eens spekjes of een half worstenbroodje, krentenbol, eierkoek of af en toe een 'grotenmensenkoek'
Hier krijgt ze nijntje koekje, doosje rozijntjes, stukje eierkoek, soms plakje kaas. Ze zou van het tussendoortje ook best mogen aankomen hier! IK heb een licht meisje wat ik heus niet heel de dag volprop met "slecht" eten, juist helemaal niet. Gewoon gezond, maar welk tussendoortje is volgens jullie het meest calorierijk????? Dan kan ik dat eens wat vaker geven...!
Hier eigenlijk ook van alles en nog wat. Nijntje koekje, rijstewafel, soepstengel, cracotte, fruit, komkommer, eierkoek, ontbijkoek etc etc. Favoriet is wel op dit moment snoeptomaatjes.
Calorierijk? Banaan, avocado, pap, kaas, worst een papje bestaat niet voor 1/3 uit suiker hoor.. er zit wel een boel in (teveel) maar 1/3 is echt overdreven. Wij geven hier rijstwafels, soepstengels, brood, ontbijtkoek, cracotte, stukje kaas, plakje worst, rauwkost, rozijntjes, fruitstukjes (HEMA), Nijntje koekje maar vooral fruit. Krentenbollen en yoghurt bewaren we als onderdeel van de gewone maaltijd.
In het biscuitpapje van Bambix zit op elke 100 gram, ong 33 gram suiker. Staat op de verpakking. Vandaar dat ik dat niet meer geef. Bedankt voor alle tips!
Hier wordt al sinds een hele lange tijd de knappeltjes van zonnatura heel lekker gevonden. Zijn gedroogde appelschijfjes. Ideaal om mee te neme ook!
Arme kids!! Vind me zelf helemaal niet streng hoor... Maar i.d. eerst iets goeds en dan iets "slechts"..
Alyna 'mag' in principe alles als tussendoortje (al geef ik dus niet elke dag iets heel zoets ), maar een appel of banaan vindt ze gewoon helemaal het einde.
En tussendoortjes voor kindjes van bijna 1 maar zonder tandjes??? Noah heeft dus nog steeds geen tandjes.. Wat zijn dan de dingen die ze goed wegkrijgen? Kunnen die fruitstukjes dan bijv. wel? En die appelschijfjes van zonnatura? En rozijntjes?