Mijn zoontje reageert slecht op pure koemelk. Andere koezuivel gaat wel goed. Hij heeft afgelopen paar maanden ong 350cc soyamelk per dag gehad. Maar onlangs las ik dat dit ook niet echt goed en gezond is, om langdurig en in grote hoeveelheden te drinken. Nu hebben we biologisch geitenmelk geprobeerd. Als ik die meng met soyamelk wil hij het wel drinken. Zou dat een gezonde bron van zuivel zijn: ong 150cc geitenmelk en 150cc soyamelk per dag? Mijn moeder zegt dat geitenmelk veel gezonder is als koemelk, en ik heb het als klein kind ook regelmatig gekregen. Maar ik kan er op internet weinig over vinden. Weet iemand hier iets meer van? En moeder met peuters met kma die geen bv krijgen: welke melk geven jullie?
Hoi, ik kan zelf niet tegen koemelk en wel tegen geitenmelk, dus voor mij is het de enige bron van melk die ik binnekrijg. Ook Luca drinkt het vaak. Het is natuurlijk wel volle melk, en volle yoghurt, maar voorzover ik weet en ervaar is het heel gezond en ik weet dat het makkelijker verteerbaar is dan koemelk. Ik kan het je alleen maar aanraden en zou zelf zeggen stop met de soya. (in de naturelsoyamelk van alpro zit ook nog eens suiker, tenzij je de andere variant koopt die niet overal te krijgen is.) Geitenmelk is net zo gezond als koemelk en nog makkelijker verteerbaar ook.
Pure geitenmelk accepteert hij nog niet, daarom mengen we nu met soyamelk. Maar we zijn net 1,5 dag daarmee aan de gang, ik wil soyamelk in de verhouding ook graag terugbrengen, inderdaad vanwege die suiker. Suikervrije kan ik idd niet altijd vinden in de winkel.
Ik dacht Rotterdam. Ik ken daar in de buurt een paardenmelkerij, vandaar. Paardenmelk is nog minder allergeen dan geitenmelk. Deze paardenmelkerijen zitten in n-brabant: Paardenmelkerij in Noord-Brabant
Bedankt voor de tip!! Ik zal er naar kijken, ik heb idd gelezen dat paardenmelk kwalitatief veel beter is dan andere dierenmelk, Geitenmelk valt heel goed, hij reageert er niet op, dus dat is geen probleem. Ik vroeg me alleen af of deze melk qua voedingsstoffen goed is. Qua vet en eiwitten is het idd rijker dan soyamelk, en net zo vet als volle koemelk. Maar de andere voedingsstoffen? Ik hoopte een beetje dat jij daar iets meer van wist
In de link staat een tabel met welke voedingsstoffen welke melk bevat. Paardenmelk is heel gezond, maar niet zo vet. Gelukkig eet je zoon al ander voedsel en kan je dat wellicht met andere vetten compenseren. Paardenmelkerij en Zorgboerderij "Hoeksche Waard" - Home
Adi, alhoewel noten soms ook allergeen kunnen zijn is het misschien wel een afwisseling voor hem (alleen bij veel gebruik levert het niet voldoende B12): Notenmelk Doe ongeveer 100 g noten of zaden in een blender (mengbeker), na ze eventueel geweekt te hebben. Voeg 2,5 dl (week)water toe. Naargelang de gewenste dikte van de melk, kunt u meer of minder water nemen. Als u het minder geconcentreerd wilt, doe dan na de eerste mengbeurt er nog wat water bij en laat opnieuw draaien. Giet nu deze vloeistof door een vergiet, waarin u een doek (bijvoorbeeld zakdoek) heeft gelegd. Als er veel pulp overblijft na het doorsijpelen, heeft u nog niet lang genoeg gemixt; doe deze pulp opnieuw in de blender, voeg wat water toe en laat nog wat draaien.