Hoi dames, Sinds een maand zijn we hier aan het vaste voer We doen het rapleystijl. Het gaat de laatste 2 weken steeds beter. Er komt goed eten ook naar binnen. Maar nu maak ik me een beetje zorgen om mijn meisje. Sinds een week poept ze nauwlijks, en als ze poept, dan heeft ze er moeite mee. Er komen echt van die harde keuteltjes uit, te grote van je duimtop. Volgens mij doet het haar ook een beetje pijn. Ik heb deze week expres pruim en mango gegeven, omdat dit wat laxerend werkt. Is dit normaal? Het wennen aan vast voedsel ofzo? Ik denk dat ik vandaag verder alleen maar even bv geef. Komt het jullie bekend voor? Alle tips zijn van harte welkom! Groetjes
lichaampje moet nog even wennen denk ik. als ze zo een moeite voor moet doen kan je ook een beetje olie in haar flesje doen
Wij geven het sinds een week ook Rapley stijl, en inderdaad ook moeite met poepen. In plaats van om de twee dagen heeft het nu ruim 4 dagen gekost. Het zijn alleen bij Kyra geen harde keutels, maar het lijkt meer alsof ik haar normale ontlasting met stukjes groente heb gemixt. Ik denk dat het inderdaad gewoon tijd nodig heeft om de darmpjes aan het nieuwe voedsel te laten wennen. En als ze er erg moeite mee blijft hebben inderdaad aan de wat laxerende voedingsmiddelen. Of anders wat rustdagen invoeren waar je het erg rustig aan doet met vaste voeding, zodat haar darmpjes wat tot rust kunnen komen tussendoor.
mijn kleine had met twee weken last van keuteltjes, eerst geprobeert met extra water en nutrilon dit hielp een beetje. maar wat goed hielp was een flesje homeopathische druppeltjes van vsm voor harde ontlasting. als ik merk dat het dwars zit een druppeltje op zijn speen en een paar uur later is alees eruit. ik heb het gelukkig niet te vaak hoefen gebruiken.