Ik ben er echt bang voor... Weet je dat Trump dagelijks in mijn hoofd zit, dat ik al nachtenlang over hem droom? Niet over hem persé, maar over zijn politieke maatregelen en de gevolgen ervan, over gevaar en angst. Ik ben niet erg bang of pessimistisch aangelegd, maar wat deze man doet druist bij mij ZO tegen alle gevoel van rechtvaardigheid, ik kan me er maar moeilijk los van maken. Aan de andere kant ben ik ook blij om te zien dat met elke bizarre beslissing die hij neemt, de weerstand ook groeit. Op de en of andere manier creëert hij onbedoeld ook eenheid onder zijn tegenstanders. De vraag is alleen hoe ver hij gaat voordat de tegenbeweging wint...
Als je sommige quotes van Trump vertaalt.... Ik vind de parallellen ook ijzingwekkend. Ook zoals hij die minister even ontslaat omdat ze haar ambtenaren vraagt zich aan hun beroepseer te houden en niet ongrondwettelijk te handelen Ik wacht nog op het moment dat Trump een nog waanzinniger decreet uitvaardigt, hier van zijn achterban steun voor krijgt, en hij dan zegt "Seriously?" Waarop Michael Moore en Barack Obama van achter de schermen opduiken, en alles een uit de hand gelopen sociaal experiment blijkt te zijn om te kijken hoe ver het volk meebeweegt richting een dictatuur
Precies dat, al zie ik wel dat er langzaam aan bij steeds meer mensen de ogen open gaan, dat is een fijner gevoel, maar hopelijk gebeurd het heel snel bij nog veel meer mensen. Het is gewoon eng wat deze man doet. zullen er over een half jaar nog "zoveel" aanhangers zijn?
De tijd zal het leren DearDeer. Ik moet in iig op zoek naar vrienden in het buitenland. Twintig lessen die we volgens de Amerikaanse historicus Timothy Snyder moeten trekken uit de gruwelen van de twintigste eeuw. 1 Gehoorzaam niet bij voorbaat. 2 Verdedig de rechtsstaat. 3 Hou vast aan je eigen beroepseer. 4 Wees alert op het politieke gebruik van woorden als terrorisme, extremisme en noodtoestand. 5 Trap niet in politiek misbruik van terroristische aanslagen. 6 Kies je eigen woorden. 7 Durf de uitzondering te zijn. 8 Geloof in waarheid. 9 Neem niet alles klakkeloos aan, maar onderzoek zelf. 10 Praat met andersdenkenden. 11 Ontdek wie je kunt vertrouwen. 12 Kijk niet weg. 13 Maak gebruik van je stemrecht. 14 Geef aan goede doelen. 15 Bescherm je privacy. 16 Zorg dat je vrienden hebt in het buitenland. 17 Wantrouw paramilitairen. 18 Wees zelfkritisch als je een dienstwapen draagt. 19 Verzamel moed. 20 Wees een patriot.
Nou, moet ik daar blij van worden? mijn beste vriendin (en tevens familielid) woont in......jawel!!!! AMERIKA
En wat vindt zij er allemaal van eigenlijk? Ik vind altijd het nieuws uit eigen land het belangrijkste. Soms heb je daarmee niet in de gaten dat 'ons' nieuws ook wereldnieuws is. In dit geval betreft het america dus. Hoe merkbaar is het voor hen hoe groot het bereik is van hun president?
Nou, toevallig is zij 2 weken geleden in nederland geweest. Zoals zij zegt, wordt het énorm opgeblazen in de Nederlandse media. Moet ik wel zeggen dat zij begin vorige week terug is gegaan (net op tijd dus)....Ik wil haar nu nog vragen of het allemaal voor haar nu gevolgen heeft...Zij moet nu nl haar greencard opnieuw aanvragen en mag sowieso nu 3 mnd het land niet uit. Zij is serieus op tijd terug gegaan en ik vraag me af óf ze überhaupt nog het land in had gemogen. Haar man en kinderen zaten daar ten tijde van haar bezoek aan nederland, maar het kan wel gevolgen hebben (denk ik), vanwege hun geloof (mijn nichtje en haar gezin zijn Joods) Ik weet het niet, mijn man en ik maken ons best zorgen om hun toekomst daar....Hun beider ouders ook
Euhhh... dat zeg ik toch niet. Er zijn momenteel maar weinig landen waar geen gedoe of, oorlogs- of aanslagdreiging is.
Nee, maar dat was het eerste wat in mij opkwam...Heeft niks met jou te maken. Meer van: fijn dat je op zoek moet naar vrienden in het buitenland, en mijn beste vriendin zit dus uitgerekend in Amerika....
Ja inderdaad dit! Ik heb het gevoel dat de wereld in brand staat Het lijkt overal wel mis te zijn. Ik denk echt dat nederland een van de veiligste landen van de wereld is (top 10?) We hebben hier relatief weinig GROTE problemen (zoals oorlog, honger, dictatuur, censuur) Ok, nl heeft problemen genoeg, maar in verhouding bedoel ik he. En ook hier terreurdreiging. Die alleen maar groter zal worden mocht meneer Wilders aan de macht komen. Maak me echt wel zorgen. Waarbij America met stip stijgt.
Ik vind het oprecht vervelend voor je dat je je zorgen over haar maakt. Het is gewoon een vreemd lijstje. Mensen zijn nu eenmaal kuddedieren. Als iedereen rechts zegt, is het moeilijk en moet je goed in je schoenen staan wil je links gaan. En niet iedereen is in de gelegenheid om vriendschappen in het buitenland op te bouwen. Ik vind het ook jammer dat VS altijd zo in het nieuws moet. Zoals ook in andere topics is aangegeven, wanneer er iets in VS gebeurt dan beheerst dat het nieuws maanden, terwijl in andere landen gruwelijkere dingen gebeuren en dat haalt het nieuws niet eens.
Ja...stel je voor: wanneer is dit ingevoerd? Donderdag??? Zij is maandag terug gevlogen. Stel dat ze gewoon niet terug kon? Stel??? Oke, haar ouders wonen hier, hun hele familie wel, maar haar gezin: man plus kinderen zaten in Amerika...Je moet er als moeder niet aan denken dat je er niet naartoe mag....Ben blij dat ze daar bij haar gezin is.