Pakketje verzenden, hoe doen jullie dat? En materiaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 26 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ben voor het eerst een beetje actief op marktplaats en meteen al iets aan het verkopen :).

Nu moet ik het gaan verzenden en het is onde de 2kg.... kost 6,75 zie ik op de website van tnt....dat is duur!
    Kan dat niet anders? Hoe doen jullie het?
    (ik moet toch gewoon naar een tnt punt en daar laten frankeren en achterlaten?)

Nu had ik nog een doosje, maar wat gebruiken jullie als verzendmateriaal? kopen jullie dat in?

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ligt er aan wat het is. Als het iets is wat niet door de brievenbus past betaal je idd 6.75 ( deze kosten zijn natuurlijk voor degene die het kopen via marktplaats ) meestal doe ik het dan idd ook in een doosje ( gewoon uit de supermarkt ) en breng deze bij het postkantoor.
    Is het bijvoorbeeld een broek,shirt etc wat wel door de brievenbus past pak ik het meestal in in een plastic tas ofzo. Even goed dicht tapen, wegen en kijken wat er op moet qua verzendkosten. Voorheen bracht ik het altijd naar het postkantoor.Laatste tijd plak ik er gewone postzegels op en schuif hem dan door een brievenbus van tnt

3. Rozelief

Rozelief Niet meer actief

Kijk ook eens bij DHL, die zijn iets goedkoper.

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ja, ligt eraan wat je verstuurd.

Als het even kan zou ik het versturen als brievenbuspost.
    Als dat niet kan dan kost het idd 6,75 om als pakketpost te laten versturen.

Je moet deze kosten natuurlijk wel doorrekenen aan de koper! Dus in je mp ads wel erbij zetten dat het excl verzendkosten is.

5. Roes

Roes Fanatiek lid

9 okt 2009
    1.791
    0
    0
    woonbeg voor jongeren met een verst beperking
    Gelderland
    dhl doet het voor €4,95 als je online betaald en bon uitprint, je brengt het naar een service point en klaar ben je. Klein nadeeltje KAN zijn dat het pakje er 2dgn langer over doet..ik vind het ideaal er verstuur pakketjes alleen nog maar via DHL(foryou)

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Breng het altijd naar post NL. (TNT)

Van 0-10 KG betaal je idd 6,75 ( verzekerd verzenden) je bent dan tot 500 euro verzekerd mocht het kwijt raken

Kleine doosjes koop ik meestal bij het postkantoor zelf, kost hier maar 1,5 euri ofzo, en anders pak ik een doos uit de supermarkt

DHL slechte ervaringen mee, zooooo sloom! Bij post nl zijn mijn pakketjes er altijd 1 dag later

7. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hee, bedankt voor de antwoorden.

Dit kan idd niet door de brievenbus dus dan is het niet anders. Ik heb bij mijn advertenties "ophalen" gezet zodat mensen evt het product kunnen komen bekijken voor ze tot koop overgaan. Maar verzenden wil ik dus ook wel doen.

Wegen jullie zelf je brievenbuspost? Moet nu ook DVD's gaan verzenden, weet iemand hoe zwaar die zijn (zitten er 2 in). Heb nog geen weegschaal hihi.

8. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    met 6,75 verzend ben je niet verzekerd tot 500 euro.. daarvoor heb je de duurdere optie nodig van 8,05, aangetekend verzenden

6,75 geeft je wel een trackingnr

9. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik heb van die A4 enveloppes, waar ik altijd 4 zegels opplak. Past het daar niet in, dan gaat het met de pakketpost (in een doosje) mee. Verzendkosten koper, of bij kleine bedraagjes 50/50.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Vivelafete, die enveloppen ga ik even inkopen morgen. Kunnen ook kleertjes in, wel handig.
    Doe jij 4 zegels voor een 2DVD doosje?
    En wat versta jij onder kleine bedraagjes?

Hihi, sorry voor alle vragen ben echt een beginner.

11. vive2

vive2 Fanatiek lid

Ik plak de hoekjes wel even wat extra af trouwens en ook het dichtplakgedeelte dan weet je zeker dat het niet openscheurt. Ja, ik plak er altijd 4 op en ik heb er nog nooit klachten over gehad. En die 6.75 splits ik bij bedragen tot 15 euro. Als de koper erom vraagt, ik bied het niet aan. Dus ik tel standaard €6.75 of €2,00 er bij op.

12. zohra

zohra Niet meer actief

deelight die enveloppen zijn goedkoop bij action idd extra afplakken ook de plakrand. 1 dvd zit hier op 1,84

vivelafete hoop dan bv niet een paar sokken bij jou te kopen want dan is 2,00 veel te duur om te verzenden.

13. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ik zou gewoon een keukenweegschaal aanschaffen want brievenbus post verschilt heel erg. Zou zonde zijn als je er 4 postzegels op plakt terwijl er maar 2 op hoeven.

14. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    thx sheann! ga dalijk meteen halen...

het loopt wel dit.... nu 2e artikel zo goed als verkocht binnen een dag nadat ik het erop zette :)

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

je kan bij marktplaats ook invullen : ophalen of verzenden ipv ophalen, of alleen verzenden. dan kan je meteen de prijs erbij zetten van het verzenden :)

16. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    daantje, ik had het ontdekt ja... meteen ophalen en of verzenden van gemaakt.

Ban vanmorgen naar de action geweest.. verzendmateriaal gehaald en eeen weegschaaltje.... kostte geen drol.

Heb ook de advertenties die nu in behandelijk zijn op gereserveerd gezet, lijkt me wel netjes.

17. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Doen jullie ook pas verzenden wanneer betaling ontvangen is?

18. sheann

sheann Fanatiek lid

14 mei 2008
    4.643
    0
    0
    Ja, alleen versturen als het betaald is.

19. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik doe het nu vaker via DHL die zijn goedkoper. Ipv 6,75 bij de tnt betaal je 4,95.
    Het ligt eraan hoe groot het is en wat het is. Kan varieren van een plastic tas die ik heel goed dicht tape tot een doos die ik haal bij de supermarkt of de orginele verpakking

20. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    @deelight ik ben sinds vandaag ook spulletjes op mp aan het zetten, ben benieuwd hoe het allemaal werkt dus lees ook ff mee ;)

ik weet niet hoe dat met betalen gaat eigenlijk....?

En ik heb dan kleertjes die ik te koop wil zetten, maarja hoeveel kan ik daar nou voor vragen? moeilijk hoor!

Deel Deze Pagina