Spreek jij George uit als 'dzjordz' (Engels) of als 'sjors'? Als je het uitspreekt als 'sjors,' zou je dan George als naam geven of Sjors?
Ik spreek George op zijn Engels uit. Als je wilt dat men het uitspreekt als Sjors zou ik ook voor deze schrijfwijze gaan
sjors, ik ken wel iemand die george heet maar het als sjors uitsprak daar zag ik echt de logica niet van in. Vind dat echt een compleet andere naam. George is gewoon op zn engels. ik zou het nog eerder als gee-orguh uitspreken dan sjors haha
Ik ken mensen met beide uitspraken. Plus nog eentje op z'n Frans (Zjoorzj) en Duits (Kee ork, met de k wat zachter) Sjors is een beetje ouderwets qua uitspraak, maar ik vind dat het best wel geschreven kan worden als George.
Ik ken ook beide uitspraken bij George, en een Georgina die het uitspreekt als 'sjorzjina' (afgekort Sjors). Ik zou zelf alleen kiezen voor de spelling Sjors in geval van die uitspraak.
Mijn oom heet George, je spreekt het uit als Sjors.. Ik vind de spellingswijze "Sjors" veel leuker en het is dat ik deze naam écht niet kan gebruiken anders was het bij ons een grote kanshebber..
Ik ken een George en een Sjors en beide spreek je het uit als Sjors. Ik zou dan wel echt de schrijfwijze Sjors kiezen. Vind ik ook stukken mooier staan. Staat wat hipper.
Ook ik zou George op zn engels uitspreken. Als je andere uitspraak wilt, dan zou ik voor schrijfwijze Sjors gaan!