Ik kreeg net een melding dat er nu een grote kans is om het Noorderlicht in Nederland te zien. Gelijk gaan kijken maar hier nog niks te zien. Bij wie wel? Ben benieuwd naar de foto’s! Ik blijf wel kijken, misschien straks meer geluk als de regen weg is.
Ik stond ook al buiten net stuk helder en stuk bewolkt, in elk geval niets te zien hier in het bijna noorden ... Maar toen ik het nog even las, zag ik dat het vooral in het zuiden te zien zou zijn, helaas
Hier, waar wij wonen in belgie, helaas niks te zien. Terwijl 4km verderop het wel te zien is. Jammer!!
Voor wie het wel ziet / gezien heeft, wáár valt het te zien? Als in Noord / Oost / Zuid / West / Recht boven ons? Edit: Het regent hier nu, straks lijkt de bewolking open te trekken, maar wel handig om dan te weten of ik voor, achter of naast ons huis de lucht in de gaten moet houden
Tussen de 70/80 breedtegraad las ik ergens..als je een Kompas op je telefoon heb kun je die gebruiken. Het komt wel ook overeen met waar ik de foto maakte.
Wij zijn meteen naar Bergen aan zee gereden. Met t blote oog was t heel lichtjes te zien maar fotografisch mooie foto's kunnen maken
Tussen 70/80 breedtegraad is niet hier... dat is nog een heel eind noordelijker. Wij zitten in NL rond 53. Reykjavik ligt op 64 graden. De poolcirkel ligt op 66 graden.
Zeg dat! De lichte gloed deed me twijfelen tot ik foto's ging maken...wist niet wat ik zag op m'n telefoon. Zodra er weer een kans is sta ik paraat
Met welke camera zijn die foto's gemaakt? Gewoon met je telefoon? En welke instellingen gebruik je dan.
Noorderlicht is soms nauwelijks te zien met t blote oog. In principe als je hem nét ziet, weet een camera veel meer ervan te pakken ongeacht of het je telefoon is op nachtmodus of een camera met body. Voorlopig baal ik in regio rotterdam...Noorderlicht staat op de bucketlist van mij en mn moeder maar met de luchtvervuiling hier in de regio is dat knap lastig.