Ik maak me zorgen over de groei metingen. Iemand die het mij uit kan leggen??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door HaNa540, 6 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Vandaag meting gehad bij de gyn.

Hoofdje kwam uit op 28,4
    Buikje op 30,3
    Beentje op 30,4
    Geschat gewicht 1534 gram.

Ik ben 30,3 zwanger.
    Maar laatste week wat vage klachten in combinatie met dat m'n bloeddruk wat gestegen was. Hebben ze vandaag extra bloed onderzoek gedaan en urine onderzoek.
    Hier heb ik nog niks over gehoord.

Maar hoe erg is het dat her hoofdje bijna 2 weken achter loopt?
    Er. Is verder niks over gezegd. Maar ik maak me er zorgen om.

M'n bloeddruk zat hele zwangerschap op 80a90 / 40a50, nu was hij 120/80 wat normaal gezien de norm een prima bloeddruk is. Maar ik combinatie met mijn klachten, en de bloeddruk die ik normaal heb is hij volgens de gyn toch behoorlijk gestegen.

Graag hoor ik iets over de metingen? Of dat iets zegt?

2. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Naar mijn idee een prima groei meting,
    Als je het hier op deze site in vult:
    Fetus Growth Measurement Percentile Charts Graphs Calculator for Fetal Weeks Gestation, Fetal Weight, Growth Percentile EFW CRL MSD BPD OFD HC AC FL HL, Ultrasound sonogram scans
    Kom je uit op P41 dus ietsje onder het gemiddelde maar gewoon hartstikke goed.
    Ik zit zelf ivm groei achterstand in de thuis monitoring en ze hebben me uitgelegd dat zolang de bovendruk niet boven de 150 komt ik me geen zorgen hoef te maken (normaal 90/100) en de onderdruk niet boven de 90 (normaal 40/50)
    Mijn kindje zit overigens op P2 ter vergelijking.

Als het hoofdje iets uit de pas loopt is ip niet erg zolang er geen compensatie groei te zien Is (hoofd groeit dan als enigste en beentjes/buikje staan stil)

Bij twijfel gewoon nog ff extra uitleg vragen bij de vk of gyn.

Succes!

Deel Deze Pagina