Hallo, Ik heb net ondekt dat ik genitale wratten heb, althans dat denk ik want ze lijken er verdacht veel op. Ik ben al 37 weken zwanger en ben me wel even rot geschrokken. Ik heb hiervoor nooit ergens last van gehad, heb deze week wel een flinke griep gehad dus misschien is het virus daardoor wel actief geworden, maar het zijn er echt al heel veel en ook grote in de ingang van mijn vagina. Ook lijkt het net of er allemaal schubben zitten aan de binnenkant. Ik schrok me echt wild en denk dat ik echt helemaal onder zit. Ik wou dat ik het eerder had ondekt dan kon ik er nog wat tegen doen. Nu ben ik gelijk gaan lezen op internet en werd alleen nog maar banger, omdat er over keizersnede wordt gesproken. Mijn plan om over 3 weken of misschien wel eerder of later thuis te bevallen valt dus wel helemaal in duigen Er staan wel wat verhalen over gewoon bevallen maar dan zijn er maar kleine wratjes aanwezig. Wat zijn de risico's dat het virus wordt overgedragen op het kind als je vaginaal bevalt? En kan je uberhaupt vaginaal bevallen met genitale wratten. Ik schaam me er echt rot voor
Hoihoi, Ik snap heel goed dat jeje er voor schaamt maar je moet dit echt even melden bij je verloskundige. Zij kan je adviseren naar je huisarts te gaan of kan je door verwijzen naar de gyn. Eerst moet worden vastgesteld of het echt genitale wratten zijn. Je bent 37 wkn dus je hebt tijd voor behandeling. Je kan op het moment dat je een paar wratjes hebt vaginaal bevallen maar dit is aan je verloskundige en of gynaecoloog. Imke