welke uitkering als je werkt als gastouder?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door naomi123, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    hoi meiden,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    ik werk sinds februari als gastouder (via gastouderbureau) en ben nu 29 weken zwanger.
    ik was bezig met het uitzoeken welke uitkering ik nu aan moest vragen, maar ik kwam er niet echt aan uit.

dus ik net het uwv gebeld zeggen ze dat het gastouderbureau een WAZO uitkering aan moet vragen voor mij, als ik zelfstandige was geweest had ik zelf de ZEZ uitkering aan moeten vragen.

Dus ik belde het gastouderbureau en die zegt dat ik freelancer ben en hun dus niets voor mij hoeven te regelen.

dus ik weer het uwv gebeld en die man zegt net dat de ouders van de kids die ik opvang een WAZO uitkering aan moeten vragen voor mij.

zoals jullie misschien wel snappen, snap ik er nu helemaal niets meer van en ben behoorlijk uit mijn doen dat niemand me nou eens gewoon de info kan geven die ik nodig heb...

zijn er hier misschien gastouders die wel weten wat je aan moet vragen??

hopelijk is het verhaal een beetje te snappen, anders sorry!

liefs naomi

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

hihi ondertussen weet je gelukkig wat te doen..

Voor de mensen die het zich afvragen.. Als gastouder val je onder freelancer en dus kan je zelf een ZEZ uitekering aanvragen bij het uwv.

3. naomi123

naomi123 VIP lid

22 mrt 2009
    8.840
    0
    0
    gastouder en verkoopster dierenspeciaalzaak
    dank je wel mimi!! je hebt me super geholpen en heb nu weer een beetje rust in mn hoofd.

vanavond alles invullen en dan klaar :)

Deel Deze Pagina