Welke uitkering na verlof

Discussion in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' started by Roos82, Nov 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Roos82

Roos82 Lid

Mar 24, 2010
    56
    0
    6
    Hallo,

Op 11 oktober ben ik bevallen via een spoed keizersnede. Ik zit nu nog in mijn zwangerschapsverlof en ontvang zwangerschapsuitkering. Na mijn verlof ben ik werkloos (mijn contract is niet verlengd). Ik wil vragen of ik dan de ww of ziektewet krijg? Op dit moment heb ik helaas nog steeds klachten over mijn gezondheid.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

2. UWV

UWV VIP lid
    Staff Member

Beste Roos82,

Je wilt weten wat voor uitkering je na de zwangerschaps- en bevallingsuitkering kan aanvragen. Je geeft aan dat je nu nog gezondsheidsklachten hebt. Is dit op de einddatum van je verlof nog steeds zo? Neem dan contact op met UWV telefoon (0900-9294). De medewerker zal een ziekmelding voor je registreren, waarna het UWV deze aanvraag zal beoordelen.

Ben je op de einddatum van je verlof hersteld en kan je weer werken? Dan kan je op www.werk.nl een aanvraag doen voor een WW-uitkering. De beoordelingstermijn voor beide aanvragen is 4 weken, waarna je een beslissing per post thuis ontvangt.

Actuele informatie over een WW-aanvraag vind je hier.

Ik wens je nog een fijne kraamtijd.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

Share This Page