Hallo, Ik heb een vraagje. Afgelopen 1 december ben ik met zw.verlof gegaan. Mijn contract werd niet verlengd en liep af op 31 december 2010. Nu krijg ik dus van het UWV mijn zwangerschapsverlof uitbetaald en die loopt tot 23 maart 2011. Daarna moet ik dus mijn WW-uitkering aanvragen. Wanneer moet ik deze gaan aanvragen om op tijd te zijn? Kan ik dat via de website doen? Alvast bedankt!
Beste Anitaaaxxx, De WW-uitkering kan je een maand voor de einddatum van je zwangerschapsverlof aanvragen. Je kan de aanvraag digitaal doen op de website www.werk.nl. Het UWV neemt de aanvraag vanaf je eerste WW-dag in behandeling. Immers het is mogelijk dat je voor die tijd nog werk vindt. Ook kan het zijn dat je tegen het einde van je verlof besluit je voor minder uren beschikbaar te stellen dan je eerder altijd gewerkt hebt. Al deze zaken zijn van invloed op de beoordeling. Je kan je nu al inschrijven als werkzoekende bij het UWV Werkbedrijf. Het inschrijfformulier vind je ook op de website www.werk.nl. Ik wens je nog een fijne verlof toe. Met vriendelijke groet, Ella UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare