Hallo, Wij zijn al wel eens met de naam maar nog niet met de uitspraak. De naam is Samael. Mijn vriend spreekt het uit als Sa ma el. Maar ik vind het mooier als Sem iel (de engelse uitspraak) Mijn vraag welke uitspraak spraak zouden jullie kiezen? xDoo.
Ik ken de naam niet. Maar als ik moet kiezen denk ik sa miel. Zou dan Samuel kiezen als je toch een voorkeur hebt voor de Sa ma el uitspraak.
Wij hebben speciaal voor een naam gekozen die niet veel gebruikt wordt samuel wordt een stuk vaker gebruikt dus vandaar!
Ik ken de naam niet, maar als je 'm op z'n engels uit zou spreken krijg je bij Samael de uitspraak Sem-ja-el (of Sem-a-el). Samuel zou worden uitgesproken als Sem-ju-el. De uitspraak die jij zou willen bereiken, namelijk Sem-iel, bereik je met deze beide schrijfwijzen niet. Of je moet iedereen gaan corrigeren zodra ze het uitspreken als Sem-ja-el, maar dat lijkt me ook niet prettig..
Semiel...really?! Klinkt als schlemiel en/of debiel... Nee, uitspraak als Saa-maa-el vind ik stukken beter.
Samael op z'n Engels (suh-miel met langgerekte ie?) vind ik niet mooi. Rijmt (min of meer) op debiel en lijkt enorm veel op schlemiel ('sukkel'). Ik zou het met die uitspraak ook eerder als Sameal of Semeal schrijven (maar dat vind ik ook erg lelijk). Ik vind het ook niet mooi dat het woord 'meal' (maaltijd) erin zit, ook al zou het alleen de klank zijn. Samael / Samaël (saa-mah-el) vind ik dan veel leuker en veel fijner klinken. Wel even wennen, maar denk dat ik 'm zelfs fijner vind klinken dan Samuel. Samaël is een aartsengel geloof ik? Sammaël vind ik ook wel mooi (Sam-mah-el). Of Samiël (Saa-mie-jel) / Sammiël (Sam-mie-jel). Even ter vergelijking, totaal aantal mannen/jongens met de naam in 2010 in Nederland volgens de namenbank van Meertens: Samuel: 3769 (+ Samuël 1118) Samaël: <5 (+ Samael: <5) Sammael: <5 (Sammaël: ?) Samiël <5 (+ Samiel: <5) Sammiël: <5 (Sammiel: ?) Samoël <5 (+ Samoel: <5) Sameal: - ('Sameal kwam eerder bij mannen van buitenlandse geboorte voor') Semeal: wordt niet als naam herkend door Meertens.
Ik snap eerlijk gezegd niet hoe je aan de uitspraak semiel komt???? Of je moet bedoelen dat je de naam dan anders schrijft en Sameal bedoelt. Maar dat vind ik een hele gekke naam. Ik zou zelf Samael nooit als semiel uitspreken, zou er echt niet opkomen dat dat een eventuele uitspraak is. Dus ja ik zou het gewoon uitspreken als Saamaa-el.
De uitspraak Saa-maa-el vind ik het mooist. Als je een andere uitspraak wilt, zou ik Semiël of Semmiël schrijven.
Semiel....verschrikkel sorry...ik dacht gelijk aan seniel. Niet echt een leuke betekenis. Samael is dan leuker maar ik denk dat veel mensen de naam verwarren met Samuel, wat ik ook leuker vind dan Samael. Vind je Maël geen leuke naam? Is een Franse naam.
Oeps, niet goed gelezen jullie zijn al uit de naam alleen de uitspraak. Ik lees het als Sama-el, omdat het een arabische naam lijkt? is dat ook zo?
Och heb semiel aangeklikt zonder eerst te lezen alleen maar kijkend naar de namen.. maar samael spreek je volgens mij gwn uit als samaël als je t echt als ae wil uitspreken is dat "ee" en ea spreek je uit als "ie" maar anders zou ik samaël doen dan hoef je ook niet vaak te verbeteren kwa uitspraak van andere denk.