Wij krijgen een tweeling en komen over de namen maar niet uit. We weten niet wat het wordt dus heel wat namen te bedenken. Over 1 jongensnaam voornaam zijn we uit. Dat wordt Jesper. Wat vinden jullie van Fedrik als het twee jongens zijn? En over de schrijfwijze? Liever Fedric? Missen jullie de r erg in het begin? Zoals is Fredrik/Frederik... Ben benieuwd naar jullie meningen!
Even voor de duidelijkheid... over de meiden namen zijn we al uit... dus alleen als het twee jongens zijn zoeken we nog een tweede jongensnaam beginnend met een F.
Jesper & Florent misschien? Mijn neefje heet zo en spreek je uit zoals het er staat Flo-rent op z'n Hollands vind ik wel heel erg leuk bij Jesper. Fedrik vind ik een beetje een verzonnen naam.... Wat vind je verder van Jesper & Fedde Jesper & Ferre Jesper & Fender (ook heel leuk) Jesper & Florijn Jesper & Floris
Ik struikel een beetje over de naam, Frederik spreek je makkelijker uit. Maar als je het een paar zegt went het wel, ik vind het aparter dan Frederik. Jesper en Fedrik Jesper en Fender of Fedde vind ik ook leuk klinken.
Jesper en Fedrik zou ik dan kiezen denk ik. Als spreekt Frederik inderdaad makkelijker uit Ik denk dat ik Jesper en Florens ook wel leuk zou vinden
Ik heb de naam van een namen site. Is dus niet door mijzelf verzonnen. Floris staat ook op ons lijstje maar is zo veel voorkomend... Frederik vind ik ook leuk maar is meer een ee klank, terwijl ik de e klank (zoals in fred) van fedrik zo leuk bij jesper vind klinken.
Niet door jou misschien, maar hij is wel sinds 1880 minder dan 5x in NL gegeven, dus waarschijnlijk wel door iemand. Waarschijnlijk omdat in Italië het geen Frederico, maar Federico zonder R is. (En geen Frederica, maar Federica zonder R). Ferran?
Vind fedrik makkelijk kunnen ik dacht wel meteen die is de "r" vergeten maar als ik de naam een paar keer oplees vind ik het een beste naam!
Ik vind Fedrik niet zo mooi, beetje vreemd. Jesper wel leuk! Ik vind enige overeenkomst tussen tweelingnamen altijd wel mooi, zoals in aantal letters en/of aantal lettergrepen. Jesper is 6 letters en 2 lettergrepen, dus hier wat ideetjes Ook 6 letters en 2 lettergrepen Arnoud Arthur Bjarne Casper / Kasper, Caspar / Kaspar Felton Feltse Fender Ferenc Ferijn Fernan Ferren, Ferron, Ferran Ferrin Ferwin Floris Hessel Holmer, Holger Ingmar Lorens Marnix Marten Merijn, Marijn Torben Morits / Moritz Pepijn Philip Sverre Silvan, Silven Sybren Thomas Tijmen Victor / Viktor Walter Wessel Wouter Xander Ook 6 letters (maar geen 2 lettergrepen) Tobias Ook 2 lettergrepen (maar geen 6 letters) Abel Alex Aron Axel Boaz / Boas Boris David Davin Emiel Erik / Eric Esben Ewoud Fedde Felix Felke, Felte Fenno Filip Hidde Isaac / Isaak Ivar, Ivan Jarne Jelte Jibbe Joas Jonah Jonas Kalle Lasse Laurens Laurits / Lauritz Lennard / Lennart Lukas / Lucas Maarten Maurits Maxim Melle Menno Mente Merlijn, Marlijn Michiel Nanne Nilo Ocker Olaf Olan Ole Onne, Onno Oskar / Oscar Otis, Odis Otto, Otte Pelle Quirijn Reinoud Roelof Ruben Silvijn Simon Stian Tibbe Timo Torsten Andere ideetjes (geen 6 letters en geen 2 lettergrepen) Alexander Bernt Bjorn / Björn / Bjørn Elias Fenn, Fenne Florian Jonatan / Jonathan Kai / Kaj Kjell Lars Lenn Loek Mads Moos Niek Niels Noud / Naud Olivier Seb / Sepp Sen / Senn Silvian Sjors Stef Sten Waldemar Wout / Woud Edit: zie nu pas dat je een naam met een F zoekt? Foutje. Fedrik zou ik trouwens als 'feedrik' uitspreken, niet als 'fehdrik'. Ik zou dan Fedrick schrijven.
Jesper & Stijn Jesper & Philip Jesper & Jonas Jesper & Floris Ik vind Jesper in ieder geval een leuke naam!
Ik struikel ook een beetje bij de uitspraak Fedrik. Federik gaat me makkelijker af! Vind ik zelf ook leuker
Het is goed dat je het er bij hebt gezet, want ik had automatisch Fredrik gelezen Denk toch dat je dat blijft houden, dat mensen denken dat er een spelfout gemaakt is. Of bij uitspreken dat ze er zelf Fredrik van maken. Wordt wel minder als je de één met ee uitspreekt en Fedrik met de eh klank. Ik zou het met een c schrijven, maar vind de naam niet zo heel mooi. Maar dat is zo persoonlijk! Misschien is Florian nog iets? Of Finn?
Florian, Floris en finn staan ook op het lijstje. Hummmm ik ga er nog eens goed over nadenken... Bedankt voor jullie input meiden!!