moet het ff kwijt hoor. vind het geen stijl hoe het nu op mn werk gaat. ik zal eerst ff het hele verhaal vertellen. ik ben al moe sinds ik zwanger was, wat nu bijna 6maanden na mn bevalling nog steeds niet over is. ben al meerdere keren bij de ha geweest en ik zit nu tegen een burn out aan. nu ben ik ook nog eens zwaar verkouden en heb overal spierpijn. mn leidinggevende houd totaal geen rekening met me. kheb een variabel contract van 13-30uur p.w maar werk er standaard 23. van mn ha mag ik absoluut niet meer werken dan 23. helaas hebben we een dusdanog personeels tekort dat ik vaak gevraagt wordt om extra te werken. ik zeg dan nee en leg (voor de zoveelste keer) uit waarom het niet kan. nu moest ik gisteren weer werken en op mn werk kreeg ik steeds meer last van mn verkoudheid. had koorts en erg veel spierpijn (was net een robot). toen ik vroeg of ik naar huis mocht omdat ik me echt niet goed voelde mocht het niet want er was te weinig personeel (6mensen terwijl er minimaal 4nodig zijn). ook kreeg ik constant commentaar omdat ik niet zoveel deed als anders. ben gebleven omdat ik geen zin had in nog meer gezeur maar ben er goed pissig over. ik denk erover om me maandag ziek te melden. dan bekijken ze het maar ff lekker totdat ik weer van mn verkoudheid af ben. iemand andere tips om hier iets tegen te doen. dit zijn namelijk maar kleine dingen. liefs doris
Als jij ziek bent mogen ze je dat helemaal niet weigeren, dan moeten ze je gewoon naar huis laten gaan. Personeelstekort of niet. Vraag anders gewoon een keuring door een arbo-arts aan, dan heb je tenminste wat in handen.
Lullig zeg..ALs je ziek ben zou ik gewoon zeggen "ik gan naar huis" , niks vragen.. Ziek = ziek. je gezondheid is wel iets belangrijker dan je baas toch?
Jeetje dat is inderdaad niet leuk! In het vervolg sterk in je schoenen staan en zeggen dat je naar huis gaat! Het werk heeft hier ook geen baat bij, want hoe langer je doorwerkt en weinig rust...des te minder snel ben je weer beter. Als je je morgen nog niet goed voelt gewoon ziekmelden.
dank jullie wel voor de reacties. dat had ik net ff nodig, een bevestiging dat ik wel in mn recht sta. mn leidinggevende gaf me echt het gevoel dat ik me aanstelde. ik ben al een eigenwijs en loop altijd veel te lang door met dingen, dus het was al heel wat dat ik naar huis wilde. ik denk dat ik me morgen gewoon ziekmeld, ook al voel ik me dan misschien wat beter. kheb gewoon ff rust nodig en niet die stress van het personeelstekort. liefs doris
Precies wat Lioentje zegt... je ziekmelden en meteen de arbo arts zelf al bellen.. en tsja ik zou er een schepje bovenop doen duss zou me nog zieker voordoen dan dat ik al ben! Good luck meis
Daar zijn ze altijd erg goed in want als jij daardoor blijft hoeven hun niet in de telefoon te klimmen en voor vervanging te zorgen. Dus zolang jij blijft hebben hun geen probleem . En waarschijnlijk praat ze het zelf goed door te denken dat als jij echt ziek was geweest je niet was gebleven. Lekkere mensen zijn sommige leidinggevende. Ik zou me gewoon lekker ziek melden, je huisarts zal in ieder geval achter je staan. Groetjes en heel veel beterschap
jeejtje lijkt mijn baas wel :S ik werk(te) bij de thuiszorg en hadden een chronisch tekort aan personeel . niet zo gek als je 5 douchebeurten voor 10 uur hebt he maar goed , heel mijn zwangerschap heb ik gewoon gewerkt af en toe n dagje vrij genomen omdat ik niet vooruit kwam van de pijn . toen was ik door mijn vrije dagen heen en heb me dus ziek gemeld. Mijn teamhoofd durfde nog gewoon te zeggen dat ik moest komen werken want ze had geen geld voor uitzendkrachten maar dat klopt niet want als jij ziek wordt krijgt je baas een vergoeding vanuwv om extra personeel aan te nemen . ik zou me toch ook gewoon ziek melden en thuis blijven tot je opgeroepen wordt ( of zelf bellen) door de arbo arts . sterkte ermee .