Heb ik weer. Al weken pijnlijke zwelling, soms wat rood verkleurd. Steeds schilferig geweest, denk door vocht. Erop drukken is enorm pijnlijk binnenin mijn voet. De onderkant van mijn voet doet geen pijn. Huisarts dacht eerst oedeem door warmte maar toen ik terugging, het ging niet over, pijn en zwelling alleen meer, denkt ze wondroos. Ik heb nu ern fikse ab kuur en ontstekingsremmende pijnstillers. Alleen lijkt de plek zich toch heel langzaam uit te breiden en de pijn is er ook nog. Mocht nou gaan blijken dat t geen wondroos is... Mijn vraag is specifiek of iemand ook weleens zo'n zwelling op de voet heeft gehad en wat t toen bleek te zijn. Dat ik als t niet helpt naar de dokter moet dat snap ik wel.
Ik heb 1x wondroos gehad op mijn onderbeen en wat bij mij juist erg pijnlijk was, als ik mijn been omlaag liet hangen. Omhoog houden ging beter. Ik heb er wel echt enorme pijn aan gehad, ook echt heel ziek van geweest. Ab gehad en toen trok het binnen een week wel weg. Ik weet niet of je er wat aan hebt maar zo op de foto te zien lijkt het er wel op. Mijn been ging ook helemaal vervellen daarna. Beterschap!
Weet niet wat t is maar ik zou t met pen even omcirkelen zodat je weet hoe groot t is en of t groter word. Voetje omhoog en hopen dat ab aanslaat, Beterschap
Bedankt! o, dat vervellen komt dus wel bekend voor, hmmm, dan nog maar even afwachten. Had jij een wondje trouwens Mowtom? Ik niet namelijk, las dat het meestal bij een wondje voorkomt. Ik heb dit echt al weken....dat vervelde stuk ook. Maar ik vind mijn been omhoog ook echt fijner, doe ik ook direct op de poef als ik op de bank zit.
Ik was aan mijn grote teen geopereerd, in gegroeide teennagel. Daarna heb ik dat dus opgelopen. Ze noemen het ook wel eens de ziekenhuis bacterie. Als ik mijn been omlaag deed leek het net of het vol liep met iets waardoor het zou klappen zeg maar. Heel erge druk erop dus.
Ik ben niet door een mug geprikt hoor, dit zit er al weken, heb ook geen prik gehad of een wondje opgelopen. Mowtom, jeetje dat is wel heel zuur zeg! Komt dat dan door onvoldoende steriel handelen eigenlijk?
Dank je Mitsy, hoop ook dat de zwelling en de pijn nu snel gaat weg trekken, heb er ook wel tabak van eerlijk gezegd na een paar weken.
Even met pen omlijnen. En lijkt echt op wondroos, had het ook op mijn voet zonder wondje. Later bleek dat ik tussen mijn tenen wat eczeem had en dat het daar binnen was gekomen. Huid was gebarsten... Maar ab moet helpen binnen een dag eigenlijk al, goed hoog houden en beterschap!
Net wat antares zegt het kan door een heel klein wondje binnen komen. Gelukkig was ik er met een week of 3 helemaal vanaf terwijl het toch een flinke plek was.
Mijn vriend heeft 2x wondroos gehad op dezelfde plek op zijn scheenbeen. Zag er identiek hetzelfde uit ook met schilfers en dat deed heel erg pijn. Hij was zelfs angstig voor ons zoontje hij wilde graag gek doen dus heel angstvallig hield hij zijn been weg haha Ook een ab kuur gehad nadat hij er 3 weken mee had rondgelopen mannen! Maar van die ab kuur werd hij ziek Nog steeds heeft hij schrik om op die plaats een wondje te krijgen omdat hij het 2x heeft gehad door een klein wondje/schrammetje. Het wondje kan echt zo miniem zijn dat je niet eens weet dat je een schrammetje hebt en toch kan je wondroos krijgen
o mennnnn, wat ben ik ziek van die antibiotica. is het heel vreemd om de ha.p te bellen voor een vervangende kuur? ik heb vaak antibiotica ivm immuunaandoening en veel soorten gehad, maar deze nog nooit. fluxocacilline oid, het is niet te harden: erg maagpijn, misselijk, gevoel van flauwvallen en doodmoe......slik er al een maagbeschermer bij maar dat helpt helaas niet voldoende. Getsie zeg.
Hier ook wondroos aan mijn voet gehad, net de laatste antibiotica gehad, had hetzelfde soort ab als jij had. Hier werd duidelijk verteld deze pas 2 uur na het eten in te nemen, dan was de kans op misselijkheid minimaal. Wat hier hielp was een natte doek of zwachtels erop leggen, mijn voet slok hierdoor. Sterkte
Denk dat het idd verstandig is om even met de h.a.p. te overleggen hier over meid. Hoe is het verder met de pijn, zwelling en uitbreiding van de plek? Sterkte!
zucht. Iets beter nu. Had nog domperidon en ook nog een pantozol genomen. Alleen....ik wil niet eigenwijs doen, laat ik dat voorop stellen, maar er zit iets onder de huid op de plek die ik afgetekend heb. Dat is ook dé pijnlijke plek..er lijken meerdere harde bobbeltjes/bultjes onder te zitten (ik bedoel dan niet het teenbot)....zit nu wel in dubio hoor. H.ap of huisarts, doorgaan met kuur of niet? Ik heb echt t idee eerlijk dat t geen wondroos is (gewoon een gevoel, niet betweterig bedoeld)