Ik weet niet of er behoefte aan is, maar misschien kennen jullie leuke tips en kunnen we een lijst maken. 1: Laat de was buiten drogen in plaats van in de droger. Het ruikt heerlijk fris en wanneer het een beetje waait heb je ook geen wasverzachter nodig. 2: Neem bijvoorbeeld vaker de fiets, neem alleen de auto als het echt nodig is. 3: Aan het eind van de dag worden vers artikelen vaak voor de halve prijs verkocht. Ga dus vlak voor sluitingstijd boodschappen doen. 4: Neem Led verlichting in huis. Tegenwoordig al net zo mooi als elke andere lampen. 5: Ga niet naar de sportschool, ga gewoon fietsen of hardlopen.
Hahahha heb geen auto, en geen droger, pak altijd de fiets, ga minimaal 1 x per week net voor sluitingstijd naar c1000 ( die is nog het goedkoopst) sporten doe ik met me hond met de skates, kost me ongebveer 100 euro per jaar voor nieuwe wielen en lagers. Enne sport onder de lakens, kost ook niks,a als je gee n testfreak bent
1: Laat de was buiten drogen in plaats van in de droger. Het ruikt heerlijk fris en wanneer het een beetje waait heb je ook geen wasverzachter nodig. 2: Neem bijvoorbeeld vaker de fiets, neem alleen de auto als het echt nodig is. 3: Aan het eind van de dag worden vers artikelen vaak voor de halve prijs verkocht. Ga dus vlak voor sluitingstijd boodschappen doen. 4: Neem Led verlichting in huis. Tegenwoordig al net zo mooi als elke andere lampen. 5: Ga niet naar de sportschool, ga gewoon fietsen of hardlopen. 6: Maak een boodschappenlijstje, dan koop je alleen wat je nodig hebt 7: Huismerken zijn goedkoper dan bekende merken
ik heb thuis een staande lamp, met een schakelaar voor harder/zachter.. ik heb het even nagevraagd, dat ding is 300 watt.. en als je hem op zijn laagst zet gebruikt hij nog steeds 300 watt...! en dat is met al die lampen, die gebruiken altijd het volle vermogen, maakt niet uit hoe laag je hem hebt, dus ik heb er een 100 watt in gedaan, scheelt toch weer een hoop in stroom! alleen in het weekend wassen!
Ik heb laatst een balans gemaakt en toen bleek dat ik er 600 euro door heen had gejast in 2 weken :s Nu maak ik idd een boodschappenlijstje en red ik het gewoon met 70 euro per week voor 2 volwassenen, 2 kids en alle beesten! ontopic: Voor mensen die wonen in een flat Koop een wasrek of bij de blokker is er tegenwoordig een droogmolen die je ook in huis kan plaatsen! Zet de thermostaat wat lager en trek een trui aan of warm je op aan je partner. Led lampen zijn idd goedkoper alleen niet in aanschaf. Gelukkig heeft mijn schoonvader een bedrijf in LED verlichting dus zijn ze hier een stuk goedkoper. Succes met bezuinigen Sam
- Eén keer in de week een soep/brood dag - Frietjes zelf frituren ipv ze op te halen bij de snackbar - Timer voor onder de douche - Abonnomenten op kranten e.d. opzeggen. Je kan het nieuws tegenwoordig ook online lezen. - Kijken of je het abonnoment van je mobiel omlaag kan schroeven. - 's Avonds wat meer kaarsjes aandoen ipv lampen.
Niet de auto nemen als je een brief moet posten, maar de hond meenemen en te voet gaan. Op die manier heeft de hond ook zijn beweging.
*Op marktplaats kijken naar spullen. *Huishoudelijke dingen bij de action kopen (scheelt vaak veel iook met douchegel e.d.) *Kleren ruilen met vriendinnen (voor de kids maar ook voor jezelf) *|Spullen op marktplaats verkopen die je niet meer gebruilt (zo maakt je er toch weer wat klein geld van)
Als je geen nieuwe dingen nodig hebt, niet gaan shoppen. Je vindt altijd wel iets leuk als je wel gaat. En natuurlijk proberen de koopjes af te wachten...
Kleine noot bij dit leuke lijstje. Het is echt allang niet meer zo dat je er gewoon van uit kan gaan dat huismerken ALTIJD goedkoper zijn hoor! -Altijd op de kilo of liter prijs kijken en zo de prijzen vergelijken en kijken welke voordeliger is. -Koekjes etc met "leuke tekeningetjes" zijn altijd duurder als dezelfde koekjes van n ander merk in n simpele verpakking (leuk om dit kindjes uit te leggen met de melding erbij dat je dan meer koekjes kan kopen...leer ze maar prijs bewust worden!) -Soms zijn dure dingen in de reclame precies even duur als die goedkopere die je altijd koopt...maar soms ook niet! - Als je ver moet rijden voor die eene aanbieding is het ineens niet zon leuke aanbieding meer -Altijd je handen wassen met de koud water kraan...ookal is het vaak handiger die andere te gebruiken. Dan start je de verwarming van het water niet waardoor je toch weer ietsje uitbespaart (en het is beter voor het millieu) Even denken of ik er nog meer kan verzinnen...
Tsja, maar ook een hoop warmte en gezelligheid in huis. Al moet ik zelf droog brood eten, nooit zal ik een dag zonder huisdieren kunnen.
wat vind je van 1 mobiel of 1 vaste aansluiting i.pv. allebei een abonnement van X euro's. Pre paid kan ook helpen. Niet onnodig smsjes versturen.
Nog 1 voor diegenen die roken: Geen klare pakjes peuken halen, of veel te dure shag! Koop een paar filterhoezen, een baal shag voor 12 euries en maak zelf je sigaretten! Als ik dat doe, doe ik 2 a 3 weken met mijn rookwaar.
Idd! Waar je wel op kan besparen is op hondenkoekjes. Die van ons is zot van stukjes brood. Vermits wij de begin- en eindkorst van het brood niet eten, krijgt zij het. Natuurlijk niet de hele boterham, want van teveel brood kunnen ze dik worden. Door tijdsgebrek blijft thuis de afwas al eens een dag staan. Op die manier hoef ik maar 1x water te nemen voor 2 dagen afwas.
handig topic hoor! nog 2 tips; was s'avonds, s'nacht of in het weekend met nachtstroom dat is voordeliger. pin voor de hele maand je boodschappengeld dan geef je vaak minder uit als dat je iedere keer gaat pinnen.
Koekjes e.d. krijgen ze hier niet, ze krijgen hier alleen vers vlees (barf principe) en aan een lekkere geitenrib hebben ze meer dan voldoende.
Kijk je verzekeringen eens goed na, soms (zoals wij) heb je verzekeringen die nergens op slaan of heb je je dubbel verzekerd. Inderdaad pinnen voor de maandelijkse boodschappen is een goeie.