Wij hebben sinds kort een vaatwasser, dus daar zijn we erg blij mee. We doen daar nu ook de flesjes in, maar ik merkte dat met het vaatwasmiddel dat we nu gebruiken een smaakje achterblijft in het plastic, dat lijkt me, helemaal met babyflesjes, niet helemaal goed. Wij gebruiken nu Dreft tabletten en we wassen op 55 graden. Welk merk gebruiken jullie en zijn jullie tevreden over?
wij gebruiken die van de lidl en voor ons geen andere meer. Bij de lidl blokjes droogt de vaat ook goed op, wat bij andere vaak toch minder is. Wij draaien de vaatwasser altijd op 55-65 graden programma of bij een vaatwasser met allen ontbijtbordjes en bekers 45 graden, dat is ook maar een programma van een uurtje. Wij spoelen wel alles af oor het in de vaatwasser gaat.
Wij gebruikenz vaatwaspoeder (dus geen blokjes) van sun en los zout en spoelglans van een huismerk. Ik vind het fijn om te kunnen doseren, niet elke vaat is even vuil.
Lidl! Nu sun in huis omdat ze in de aanbieding waren. Maar wat een troep vergeleken met lidl: vaat niet goed schoon, droogt niet goed etc
Zelfde hier. Ik vind vaatwaspoeder echt ideaal! Met die blokjes is je vaatwas niet altijd even schoon, of ze lossen niet helemaal goed op.
Lidl. Is ook al vaak als beste getest. Ik draai de afwasmachine één keer in de twee dagen en dan zit hij altijd helemaal vol, dus altijd op 70 graden anders wordt de vaat niet schoon genoeg.
Sun poeder (in de hamster weken bij ah 2 voor 8) en apart zout en spoelglans. Sinds ik de dure spoelglans koop ipv goedkope is het echt een blinkend verschil. Zout altijd gebruiken! 2 bussen sun doe ik denk ik wel een jaar mee, hij draait elke dag en soms 2x.
Hier ook Lidl. Je kunt de blokjes overigens ook halveren als je machine niet helemaal vol zit. Wij doen het zelf niet, maar heb het al vaker gelezen hier.
Lidl. Ik heb een paar maanden terug een verpakking van calgon of calgonit gehad. Verschrikkelijk! Bijna iedere vaat kom ik 2 keer draaien. Enige nadeel van lidl vind ik dat er geen oplosbaar folie omheen zit.
Ik koop wat er in de aanbieding is of het goedkoopste is. Het liefst heb ik finish. Nu lidll, ook prima, alleen ben ik niet meer gewend om het plastic er van rond te halen, dus sochtends vinden we regelmatig een blokje terug en vaat niet goed schoon . Die van de lidll zijn trouwens makkelijk door de helft te breken (voor als de afwas niet heel ves is).
Wij hebben die van dreft capsules met een geurtje. 100 of 90 tabletten voor 9.99 dacht ik bij blokker of prijsmepper. Lidl hebben wel geprobeerd maar bij ons bleven de korreltjes van de tabletten aan de glazen of borden plakken. Of kwam het tablet niet goed uit de vaatwasser. Wel jammer vooral omdat ze als best getest zijn..
hier ook zo! Nog nooit last gehad van een naar nasmaakje en ik koop ze altijd in de xxl weken, dus lekker goedkoop!
Lidl idd! En bij ons gaven ze de tip juist niet af te spoelen voordat het de vaatwasser in gaat. De vaatwasser herkent het dan niet als vuile borden