Hier ook de tabletten van de Lidl. Vaatwasser draait bij ons het meest het all in one programma. Het verhaal over het afspoelen kregen we ook van de monteur te horen. De vaatwasser wast ze niet 1 voor 1 af maar detecteert het vuil. Ik haal de groffe resten eraf en zet mijn machine gelijk aan. Onze machine spoelt zelf eerst voor en gaat dan pas aan het afwasprogramma beginnen. Beetje onzin en onnodig om dan zelf eerst alles af te spoelen.
En als ze het vuil gedetecteerd hebben? ik dacht dat een vaatwasser hetzelfde doet als een wasmachine. Gewoon lekker sproeien
Klopt wel hoor wat ze zegt. Voorspoelen is sowieso onnodig, doen wij ook niet meer, alleen grove resten in de prullenbak.
Daar heb je een filter voor Ik spoel ook niet af, overbodige verspilling van leidingwater, de afwasmachine spoelt zelf wel af. Het enige wat ik natuurlijk wel doe is even etensresten van de borden vegen en ik let met name op dingen als citroenpitjes, want daardoor heb ik mijn afwasmachine een keer bijna in de vernieling geholpen (pitje was op de een of andere manier door het filter heen gespoeld en blokkeerde de leiding).
Ik zie dit meer als een praatje van een monteur die werk wil blijven houden.... Het zeefje in de wasbak is sneller schoongemaakt als het filter van de afwasautomaat....
Het verhaal van het niet voorspoelen geldt voor redelijke nieuwe 'slimme' vaatwassers, deze zijn energiezuiniger en verbruiken minder water bij minder vuile vaat. Als je dan wel voorspoelt, 'denkt' de vaatwasser dat de vaat minder vies is en wast vervolgens niet goed schoon. De grove resten mag je er trouwens wel gewoon afschrapen, dus dat filter valt ook wel mee....
ja lekker fris, alle broodkorsten en weet ik wat nog meer voor los vuil zo je vaatwasser in kieperen, onder het mom daar heb je een filter voor ga jij normaal ook afwassen met vies water? want dat is wat er dan dus gebeurt... ik spoel echt niet alles af maar wat los vuil gaat hier de vuilnisbak in en hele erge aangekoekte ovenschalen spoel ik ff om van te voren... verder heb ik net de blokken die er in de aanbieding zijn... en het liefste waar ik het papiertje niet vanaf hoef te halen
Hier ook lidl! Wil echt geen andere merk meer. Vaat is altijd lekker schoon, maak niet uit hoe vol ik de machine prop