Hoi Dames, Wij willen weer naar Amerika, maar ben benieuwd wat nu de beste periode is. Wij zijn eerder in sept geweest en toen hadden we warm weer en goede sales. De tweede keer eind okt begin nov. Weer was ok, sales minder. Verder moesten we zwembadverwarming nemen wat onwijs duur was, dus extra uitgave. Dus okt-nov is geen optie. Welke maand kunnen we het beste gaan?
wij zijn nu twee keer naar orlando geweest. een keer in de herfstvakantie andere keer eind maart/begin april. wanneer er echt super sale is weet ik niet precies maar we gaan dan wel naar de outlet centres maar gaan ook gewoon shoppen waar de locals dat doen. wij hangen zowiezo nooit echt de toerist uit hahaha. behalve in de pretparken dan.
Florida is het meest aangenaam in maart, april en mei qua laagseizoen. Het weer is dan vaak al lekker. Juist in juli en augustus en september is het eer vaak erg warm, met je ook tegen kunnen. Mocht je wel in oktober/november gaan is het weer vaak wel lekker maar is het zwembadwater een stuk koeler, je zou dan kunnen kiezen voor een appartement of zwembad die al zwembad verwarming in deze maanden hebben in het gedeeltelijke zwembad.
Wij zij op oudjaar gevlogen, goedkoop en een half vol vliegtuig. Wij hadden alleen de pech dat dat we van de 4 weken met 20-25 graden 1 week hebben gehad dat het vroor. Ja, echt, dat hadden ze daar nog nooit meegemaakt, dus al veel Engelse toeristen met korte broek in de vrieskou in de Disney parken hahaha. En overal op het nieuws weeralarm voor de week. Was ik blij dat ik altijd wel iets warms meeneem.
Trouwens zeker doen is zwemmen in de natuur met manatees. Deze komen dus echt in het wild op je af, enige te doen is bootje huren. In silver spring was dat geloof ik. Geweldige ervaring!
Florida is het beste om in maart april en mei te bezoeken. In het hoogseizoen wil je er eigenlijk niet wezen zo warm en dan is het ook het hurricane seizoen.
Dan wordt het april-mei. Even kijken hoe het met de schoolvakanties zit. Onze oudste is namelijk leerplichtig en dus moeten we verlof aanvragen. Iemand enig idee of ze heel moeilijk doen over een paar dagen extra verlof? @cares: leuke tip, is het ook handig met hele kleine kids? De kerst daar vieren lijkt met ook geweldig. De Disney parken waren nov al in de kerststemming, maar de rest nog niet helemaal. Lijkt me onwijs gaaf om daar oudjaar te vieren.
Toen wij gingen zat ze wel op school maar nog niet leerplichtig. Het grootste gedeelte toen wij gingen viel ook in de vakantie (koningsdag, pasen, goede vrijdag en bevrijdingsdag). Wij moesten 3 dagen vrij voor haar vragen. Bij ons op school zijn ze niet zo heel moeilijk. Vakantie begint landelijk op 2 mei volgend jaar maar misschien heeft jullie school wel 2 weken onze namelijk wel. Of vallen er nog speciale feestdagen rond die tijd zodat je die niet vrij hoeft te vragen.