Hebben hier meer dames een hond die zo ontzettend bang is voor vuurwerk? We hebben inmiddels al kalmeringspillen gehad van de dierenarts maar bij ELKE knal begint hij weer te blaffen, eerder zelfs te loeien. Zelfs bij de AH reclame.. De kalmeringspillen helpen dus maar een klein beetje. Negeren helpt niet, hij wil niet naar buiten (maar als hij buiten is loopt ie wel mee - tot er weer een knal is) en eten doet hij ook slecht. Hebben jullie nog tips? Hij is 2, volgend jaar beginnen we met de therapie CD
kalmeringspillen maakt het volgens onze dierenarts alleen maar erger , omdat je het gevoel onderdrukt maar ze het allemaal wel mee krijgen alleen dan niet hellemaal kunnen uiten . dus voor jezelf lijkt het mischien de beste optie maar voor de hond is het zeker niet onze hond is oko doodsbang voor vuurwerk.... wij zetten der bench beneden en dan een deken er over een hond is een grotdier en dan is ze hopelijk meer op haar gemakt en dan een gong er in .
Hier werkte bach bloesem druppels heel goed, zowel bij de hond als de konijnen. Meestal verkrijgbaar bij drogist.
Hier ook een hond die doodsbang is. 2 jaar geprobeerd met verschillende kalmeringstabletten maar dit had helemaal geen effect, leek zelfs nog heftiger te reageren heeft zelfs toen een keer naar mijn hand willen happen, wat ze normaal ook echt nooit doet. Nu doen we dus maar niets. Hele korte rondes lopen en verder negeren zodra er een knal is, want het liefst kruipt ze in je. Vind het ook echt zo zielig. Op t moment zelfs bang voor dichtslaande autodeuren en glas dat in glasbak gegooid wordt. Dus het mag snel voorbij zijn dat geknal. Hier is het verpest toen ze pup was toen hebben ze een rotje voor dr poten gegooid:x
Mijn schoonouders brengen hun hond met oud en nieuw naar een hondenpension waar in de buurt haast geen vuurwerkwordt afgestoken
Dit is onze eerste oud&nieuw met hem, was het maar zo dat hij onder de bank kroop. Hij klinkt als een luchtalarm en dat is vrij moeilijk te negeren omdat ie anders de hele dag door blaft... Hij ligt nu onder de eettafel.
Ja ik herken het ook. Al 6 jaar een stress hond Sinds twee jaar nu pillen. Vandaag begonnen en onze hond reageert gelukkig goed op de pillen en wordt er echt stukken minder bang van. Misschien moet je nog eens naar de DA voor andere pillen. Of hogere dosis?
Hier is alleen de oudste doodsbang. Pillen begin ik niet aan, die maken het lichaam slapper maar ze voelen de emotie angst nog wel. Als er geknald word kruipt hij lekker bij me op schoot, trillend als een rietje. En hij mag lekker blijven zitten en ik knuffel/troost hem flink. Gedragsdeskundigen zeggen dat je dat nou vooral niet moet doen omdat je de angst bevestigd, nou ik weet wel dat de angst er al 9 jaar in zit en dat krijg ik er echt niet meer uit door hem in angst te laten zitten en te negeren.
De dosis is al verhoogd vanmorgen, ik hoop dat het helpt. Hij ligt nu bij me en eist aandacht, van mij krijgt hij dat ook. Ik hou mijn hart vast voor zaterdag.. In ieder geval bedankt voor de tips
Hier wat tips: Tips Vuurwerkangst bij hond en kat Kijk uit dus met kalmeringstabletten die Vetranquil ofzo bevatten, dan maken ze alles gewoon net zo mee, alleen kunnen ze niet meer vluchten.
Dat heb ik meteen ff nagekeken Zit er niet in. De pillen worden ook gebruikt bij mensen want de bijsluiter is voor mensen geschreven.. apart. De tips ga ik ff doorlezen!
Wij gebruiken hier bach resque druppels. In zijn waterbak (ca 1 liter) doe ik tien druppels resque. De kat drinkt uit dezelfde bak. Resque maakt rustiger, meer balans in acute panieksituaties. Ik gebruik het voor mezelf ook en het werkt prima. Het is een natuurlijk middel en ze proeven er verder niets van. Het proberen waard. Succes iedereen met de huisdieren. Het is elk jaar weer vervelend.
Wij hielden altijd zoveel mogelijk de gordijnen dicht en lichten en muziek aan rond de jaarwisseling, maar dat hielp niet meer als alles echt goed losbarst. Beetje troosten en aanhalen dan maar.
Onze hond is enkel kalmer buiten wanneer hij stoned is Binnen valt het goed mee, maar buiten is hij erg bang en trekt hij erg aan de riem. Weet je wat de aanleiding is geweest? Onze hond had namelijk nergens last van totdat één van die k*tjongen een romeinse kaars naar mijn vriend richtte en mijn vriend ontzettend schrok en de hond dat over gekregen heeft.
Ja jammer hè, van dat soort grapjassen. Ik heb eens een idioot gehad die vuurwerk naar ons gooide toen ik met de hond aan het fietsen was. De hond schrok wel, maar gelukkig sloeg ze niet op hol ofzo, had wel ik weet niet wat ofzo kunnen gebeuren :x!
hier ook 1 die best bang is... maar pillen gebruik ik niet..dan raakt ze meer in paniek als haar lichaam niet doet wat haar hoofd wil zeg maar. hier doe ik alle ramen en gordijnen dicht.. koop een lekker groot bot voor dr.. en geef niet al te veel aandacht.. als ze het negeert en lekker gaat kluiven beloon ik haar extra veel.. verder laat ik haar maar een beetje begaan..ze mag dan ook in de slaapkamer liggen als ze dat wil.. leg ik dan een grote handdoek in de hoek neer.. vind ze erg fijn. buiten lopen gaat minder goed.. loopt echt als een gek te trekken en tegen de muren aanlopen en heel klein makend.. doe het uitlaten dan ook meerdere keren maar dan ff plasje doen..en als laatst om 11 uur.. als iedereen voor de tv zit...werkt het best zo.
Nee, ik heb geen idee. Dit is onze eerste oud&nieuw met hem. Vermoeden is er dat hij als pup ergens van geschrokken is. Hij is van september 2009 dus was denk ik 12 weken met de jaarwisseling toen.
Dat zijn dan wel ouderwetse gedragsdeskundigen hoor . We weten nu alweer een poosje dat je angst niet kunt versterken door troosten.. je moet wel zelf lekker rustig en relaxed blijven. Het beste kun je iets kiezen wat de hond erg lekker of leuk vind, zo'n cd halen en heel zachtjes beginnen en dan steeds belonen en het volume langzaam opvoeren. ben je nu te laat mee, maar vanaf maart ofzo mee gaan oefenen!
je kunt angst trouwens wel veroorzaken met troosten.. ff voor de duidelijkheid... maar als een hond eenmaal erg angstig is kun je hem met troosten niet nog angstiger maken. dat bedoel ik een beetje. het zal er ook niet minder door worden, maar ikzelf vind het dan wel minder zielig.