Namen met dj vind ik ook echt heel tokkie idd. Eline vind ik dan weer erg braaf. Zou dan eerder voor Elin of Elise gaan
Wat veel mensen die de Dj schrijfwijze overbodig/ordinair vinden. In sommige culturen worden namen al automatisch met Dj geschreven ipv een J. En soms is het erg handig voor de uitspraak, vooral als het niet een gangbare naam is. Ik zou daarom kiezen wat jullie het fijnst vinden en wat jullie de mooiste naam vinden!
ik heb gekozen voor Eline omdat ik die naam ook op ons lijstje had staan. bij mijn dochter in de klas zit een meisje met de naam Jady. deze schrijfwijze vind ik wel leuker dan Djaidy. maar geen lelijke naam hoor
meen je dit?? zijn toch twee totaal onvergelijkbare namen? Djaidy vind ik vre-se-lijk, ordinair qua klank en de spelling maakt het nog erger.. Eline is een mooie, klassieke, vrouwelijke naam
Onzin, je gaat een schrijfwijze niet aanpassen omdat sommige het misschien fout zeggen. Hoe kom je erop om de naam van je kind fonetisch op te schrijven en omdat ze in een land Dj gebruiken, hoeft dat nog niet overal. Je lijkt dan in Nederland op een analfabeet die niet weet hoe je de naam van je eigen kind moet spellen. Maar vooral gewoon blijven doen, dat mensen opkijken bij de rare spelling doet jou niks maar je kind over 20 jaar wel degelijk.
Eline gekozen. Djaidy kan ook maar is niet mijn smaak. Ik zou het ook niet raar vinden als een kindje zo zou heten. Wel de tip om het toch echt anders te schrijven. Er zijn al goede suggesties gedaan. Djaidy staat dom (sorry) en dat wil je, hoop ik, niet. Dat heeft niet met smaak of wel, of niet tokkie te maken. Het lijkt gewoon of je niet weet hoe je de naam moet schrijven. Of dat je niet snapt dat iedereen best wel snapt hoe je Jaidy moet uitspreken.