Ik ben zwanger van een meisje en wij willen haar hoogstwaarschijnlijk Joy noemen( nog niet helemaal over uit of we de naam gaan combineren zoals Mila-joy, dus daarvoor zijn suggesties ook zeker welkom) Dit is een naam dat afgeleid is van de naam van mijn oma. Nu zijn we nog op zoek naar een tweede naam wat afgeleid is van Johanna, de oma van m’n man en wil een nog een tweede naam die wat meer moderner is.
Ik vind Anna eigenlijk de leukste versie ervan. Alleen ik twijfel omdat de tweede naam van ander kleinkind is Anne. Ben bang dat het er teveel Op lijkt..
Maar in principe gebruik je de 2e naam niet toch? Ik heb 3 namen maar die worden alleen "officieel" gebruikt. Dus als het op elkaar lijkt dan kom je dat hoogstens op de bruiloft tegen ofzo.
Maar als tweede naam kan het prima toch. Als het een vernoeming is, is het alleen maar mooi dat beide naar oma zijn genoemd
In de familie van mijn man hebben alle oudste jongens als tweede naam Lucas. Ik heet Elsbeth, mijn nichtjes Liesbeth, Elisa en Ellis. Allemaal vernoemd. Zeker in een tweede naam maakt dat echt niet uit. Ik vind het juist wel mooi zo'n naam die in de familie rondgaat.
Hebben jullie nog andere suggesties voor namen mag ook voornaam. Kom er echt niet uit. Heb gelukkig heel veel tijd.
Ik hou van korte, klassieke namen. Ik hou niet van overdreven originele vragen, maar te veel voorkomend ben ik ook niet heel gek op. Verder wil ik ook geen typische oud-Hollandse naam geven, omdat mijn partner en ik van verschillende afkomsten zijn. Dit zijn de namen die wij leuk vinden om beetje een beeld te krijgen. Joy Rosa Liv Jazz Ava Ella Lilly Yuna Maya Elsie