ik weet nog niet wat het wordt.. maar ben toch al druk aant nadenken over de namen.. voor een meisje vind ik de namen.. Allicia en Allison maar voor een jongetje.. ik heb echt alle namen lijsten op internet al helemaal doorgelezen,.. maar ik zie echt nergens een jongensnaam staan waarvan ik denk.. JA Dat is hem? hebben jullie dit nou ook? moeite met de namen? en misschien wat suggesties voor leuke namen ?
Ik heb genoeg ideeën voor jongensnamen maar is mijn vriend tótaaaaaal niet mee eens. Mijn vriend ziet liever een Bram, Jeroen, of Ben voorbijkomen.... Meisjesnaam staat in ieder geval wél al vast.
oww haha.. ja dat is wel jammer.. maarjah bram jeroen of ben.. nouja ik snap dat je daar niet echt voor staat te springen wat voor leuke jongensnamen heb jij in gedachten dan?
ik had samen met mn mannetje de jongens naam al klaar toen we verkering hadden toen was ik net 14 jaar wij gaan onze man Robin noemmen wij hadden meer moeite met een meisjes naam dat zou bij ons airyn of ailyn worden maar het word een jongen een vriendin van me heet haar zoon joey is ook een mooie naam vind ik liefs ancie
wij hadden dit bij de eerste ook en bleek bij bevalling een meid. hihi is maar goed ook want anders was het een jongetje zonder naam hahaha
Voor een meid weten wij de naam ook al , maar een jongen... pfff... Is moeilijker dan ik dacht ! Gelukkig heb ik wel hulpstukjes , zoals boekjes enzo.. Maar dan nog moet je zoiets hebben van YES ! Tot nu toe nog niks leuks kunnen vinden..
Wij hadden dat ook en ik was gewoon bang dat ik dus na de bevalling geen nam voor de kleine zou hebben en ik gedwongen een naam zou moeten kiezen waarvan ik niet zeggen kon: dat is hem! Gelukkig heb ik de moet niet opgegeven en heb ik alle site's door gebladerd voor ene leuke jongens naam (geloof me het waren echt veel site's!) Ik vond hem uiteindelijk en het werd hem ook: Davy. Ik wist dat het een jonge werd dus ja wat moet je dan
Nou wij vernoemen de kinderen.. dat hoort bij ons.. (kom van een woonwagenkamp) en daar doen ze dat altijd.. Het is niet perse dat het moet hoor.. want als ik een totaal andere naam wil dan doe ik dat toch wel.. maar het is wel een soort traditie.. Meestal gaat het 1e kind naar de kant van de vader.. en het 2e kind naar de kant van de moeder.. Mijn schoonouders heten heel ouderwets Nelis en Trees.. en mijn ouders Petie en Diena. Maar me vriend en ik hebben afgesproken.. mocht het een jongen worden dan word hij Nelis genoemd.. En een meisje word naar mijn moeder vernoemd.. alleen we veranderen het dan een beetje want dan noemen we het Berdina.. En mijn oma heette ook Dien.. en die is 3 jaar geleden overleden.. dus als ik een meisje krijg krijgt ze de doopnamen van mijn oma.. en de naam van me oma en moeder.. Als ik een 2e jongen zou krijgen.. dan zou ik het normaal gesproken naar me vader noemen.. maar omdat mijn vriend ook Petie heet wil hij dat niet.. want dan heeft dat kind dezelfde naam als hij en dat vind hij niet leuk.. dus dan gaat het waarschijnlijk naar mijn broer Henk. Maar ik snap inderdaad wel als je een naam uit de lucht moet verzinnen dat dat heel moeilijk is.. Daarom heb ik het eens tuk makkelijker..
Ik vind het voor een jongen ook heel moeilijk. Ik vind 'Aiden' wel een goede optie. Ook Alex vind ik mooi maar ik ken al een Alex.. Mijn vriend houdt meer van namen als sam, Sammy, Tony, Tom, Tommy. Voor een jongen vindt ik iets met een 'y' of 'ie' aan het eind helemaal niet leuk. En die korte namen vind ik ook stom. En er worden zooooveel Sammen geboren! Nou moet ik mijn vriend zien over te halen.
Dat heb ik ook! Bij de eerste had ik het ook, toch een naam gevonden, maar het bleek meisje te zijn. Probleem opgelost. Maar nu heb ik het weer! Die naam van de eerste keer staat nu toch niet bovenaan mijn lijstje (welk lijstje ). Dat was hem dus toch niet!. Ik ben al 35 weken en weet nog steeds geen leuke jongensnaam. Alle restricties laten we maar varen denk ik... (niet met de 1e letter van de achternaam, niet met dezelfde letter als mijn vriend of dochter ivm post). Help! De tijd begint te dringen
Voor een meisje had ik de naam al jaaaaaaaaren in m'n hoofd. Maar tja, ik krijg een zoon. Had ook grote stress want vond geen enkele naam mooi. Totdat ik ineens een naam hoorde op tv, en gelijk dacht: dat is hem! Vriendlief ging ook gelijk akkoord. Misschien een tip om alle leuke namen die hoort/ziet gelijk op te schrijven...?
Bij ons was het echt precies hetzelfde. Meisjesnaam was een eitje, maar jongensnamen konden we het echt niet over eens worden. Uiteindelijk 2 dagen voor de bevalling 2 namen gevonden die we allebei mooi vonden, en na de bevalling pas de naam gekozen.
Ook hier problemen met de jongensnamen. Gewoon geen yes-gevoel, hoeveel leuke namen ik ook tegenkom. De naam die we 'over' hebben van de eerste staat nu op 5 geloof ik op mijn lijstje en de naam die nu op 1 staat wordt het waarschijnlijk wel. Maar ik blijf het 'eng' vinden, omdat ik geen WOW-gevoel heb, zoals ik wel bij de meisjesnaam heb.
Jongensnaam vond ik ook onwijs moeilijk. Mannetje vond Dylano mooi en ik Jayden maar die hoor je heel veel. "gelukkig" hoefde we niet te kiezen want we hebben een meisje maar begrijp precies wat je bedoelt. ow ja als Jenna een meisje was geweest had ze waarschijnlijk Jaylano geheten (mix van Dylano en Jayden) maar vind die naam eerlijk gezegd niet zo leuk meer succes!
ik zit ook zo met de jongens namen, ik heb al een dochter die heet desteney xpres anders geschreven iedereen dacht destijds vanwege destiny's child uhm nee dus lionel richie maar goed al was het een jongen geweest vond ik danillo erg mooi, goed nu zoek ik een jongens naam met de letter N zou iets makkelijker moeten zijn maar gut gut is het dus niet
hier is de jongensnaam ook een ramp. ik heb er net een topic over geopend trouwens, kan je dus ook niet echt helpen helaas.
Wij hadden juist de jongensnaam al voordat ik zwanger was. We hebben tijdens de zwangerschap nog wel nagedacht over andere jongensnamen, maar het is toch de naam geworden die we al hadden, Dyon! Hier vonden we de meisjesnamen erg moeilijk. We hadden een lijstje waar steeds namen bij kwamen en andere namen werden weggestreept. Toen we bij de 20-weken-echo erachter kwamen dat we een jongen verwachtten hebben we het 'meisjesnamendrama' gelaten voor wat het was. (En we hebben nu nog steeds geen leuke meisjesnaam, dus als Dyon onverwacht tóch een meisje was geweest dan hadden we een probleem).
Wij hadden al heel lang een meisjesnaam (ook zo'n naam die je uitzoekt als je 17 bent), maar nu ik zwanger ben twijfel ik daar heel erg aan. Wij hadden daarentegen ook tot vorige week geen jongensnaam, en ook op alle sites niets leuks tegen gekomen. Tot ik het ineens in m'n hoofd kreeg en dat was het dan! Helemaal geen naam die ik nog nooit gehoord had, maar opeens was het onze naam! Nu hoop ik stiekem dat het een jongen wordt (ook al waren we ooit vastberaden over een meisje), want ik vind die jongensnaam zo leuk. Mocht het toch een meisje worden, dan moeten we nog eens druk bedenken hoe ze zal heten...