We lijken er maar niet uit te geraken, ik kom maar geen Wauw-naam tegen... en aangezien het nu echt begint af te korten begin ik ook wel wat te panikeren en vind ik helemaal niets meer echt compleet superleuk genoeg om mijn Buiksmurf met 100% zekerheid mee op te zadelen. Hadden jullie dat ook bij de keuze van een naam of wisten jullie gelijk dat die of die naam perfect zou zijn? Ik heb een aantal namen die we best mooi vinden, maar geen één springt er daadwerkelijk helemaal bovenuit... Misschien helpt jullie mening een beetje, al weet ik ook wel dat we er zelf een goed gevoel moeten bij hebben Oh ja, het zijn geen doodgewone namen maar we willen niet té doorsnee zijn, ondanks de kritiek ivm spelling e.d. Ik heb zelf een doodgewone familienaam en nog vragen ze mij telkens hoe hij geschreven wordt dus...
Ik heb voor Anaika gekozen, maar om eerlijk te zijn is geen van deze namen echt mijn smaak. Anaika vond ik uit dit rijtje in elk geval het leukst.
Ik vind ze allemaal TE "verzonnen" als je begrijpt wat ik bedoel? Er zijn toch ook orginele namen die je niet heel vreemd schrijft? Maar als ik moet kiezen dan Xenia
Ja, we houden nu éénmaal van niet te korte, niet alledaagse namen maar het hoeft niet moeilijk te zijn, het zijn toch bijna allemaal namen die je niet snel verkeerd uitspreekt? Als ik mijn buikgevoel zou volgen dan zouden de mensen zich afvragen welke nationaliteit het kind zou hebben en dat hebben we dus maar niet gedaan... maar smaken verschillen nu éénmaal hé. Toch bedankt voor de reacties voor diegene die de moeite namen
Ik vind Kaylee en Kyentha het mooist. Ik ken een jongetje; Kyando (kyendo) en daar doet het me wel aan denken. Kaylee is wat gewoner in het rijtje, maar ook erg leuk! Ik heb -door de vele reacties al over kaylee- gestemd op kyentha
Ik heb op Anaika gestemd. En ik vind juist de afkorting Ana helemaal niet oubollig. Klassiek mooi juist.
Ik vind ze allemaal leuk! Misschien zijn de namen van mijn dochters (of 'verbasteringen' daarvan) een aanvullende optie voor je? Liefs Esther
ja dat wel: Yanicka: Yan-i-cka of Yan-IE-cka Kaylee: Kij lie of kee lie Anaika: Ana-ieka of An-ij-ka - of voor de mensen die niet goed opletten: annika Kyentha: Kij-entha of Kie-entha xenia: Ksennia of Kseenia? Misschien zijn sommigen wat vergezocht, maar echt; zelfs van heel simpele namen weten mensen soms niet hoe ze het uit moeten spreken