Mijn man en ik willen ons dochtertje graag Amy noemen maar twijfelen erg over de spellingswijze. We weten dat Amy meer gangbaar is maar Aimy vinden we mooier. Alleen zijn we heel erg bang dat mensen het dan verkeerd uit gaan spreken. We zouden graag jullie mening horen! Alvast bedankt voor de moeite
Ik zou Aimy idd gaan uitspreken als Aaimy en dat vind ik dus echt niet mooi. Ik heb dus gekozen voor Amy, mooie en duidelijke naam
ik vind zelf aimy leuker.Zo heet een vriendin van mij ook en ik spreek het gewoon uit als Amy. succes
Amy! Idd omdat dat de gangbare schrijfwijze is, dat vind ik zelf eigenlijk altijd mooier. Lijkt mij persoonlijk ook fijner voor je kindje, omdat men 't anders snel verkeerd zal schrijven. Ik zou overigens Aimy wel gewoon 't zelfde uitspreken als Amy.
Ik heb op Aimy gestemd omdat ik het allebei de schrijfwijzen mooi vind, maar als je zelf Aimy het mooist vind moet je die kiezen! Aimee vind ik ook mooi
Hele mooie naam hoor. Onze meid heet Emy (weer een andere schrijfwijze). Ik vind ze allebei leuk, en Aimy zou ik hetzelfde uitspreken als Amy..
alvast bedankt voor alle reacties. Het erge is: we twijfelen nog steeds.... hahaha... maar ze zit nog in het buikje dus we hebben nog even tijd om er over na te denken. Het is zo lastig: je kiest een naam voor het leven, ik vind het een moeilijke beslissing!