Hallo allemaal, Een tijdje geleden heb ik jullie mening gevraagd over een meisjesnaam en ik dacht dat we eruit waren (toen wisten we het geslacht nog niet). Nu we eigenlijk zeker weten dat het een meisje wordt is de twijfel toch toegeslagen over welke naam we het leukste vinden. Dus bij deze nog een keer jullie mening over de volgende namen: 1. Rosalie (betekenis: roos/doornstruik = afgeleid van Rosa: leuk detail: mijn man is hovenier, dus toepasselijk): 2. Sandrine (betekenis: de beschermer = afgeleid van Alexander: zo heet mijn man officieel en deze naam is in 2006 maar 1 x uitgegeven, dus wel uniek). Wij weten het niet meer, dus kom maar op met de meningen. Oh ja, we hebben al 2 dochters: Michelle en Frederique. We wilden weer een franse naam en dat zijn ze allebei gelukkig wel, maar verder is het bij ons echt 50/50 welke het moet worden. Alvast bedankt voor jullie mening en ik zou het fijn vinden als jullie ook de poll invullen.
Ik heb voor Rosalie gekozen! Ik ben zelf meer van de korte namen, maar als ik tussen deze twee namen moet kiezen vind ik Rosalie lieflijker overkomen. Maar dat is mijn mening
mijn voorkeur gaat ook uit naar Rosalie. Sandrine vind ik een beetje klinken als bij elkaar geraapt ( zo van sander vinden wij een leuke jongensnaam maar omdat we een dochter hebben gekregen noemen we haar sandrine). sorry, maar dat is alleen maar mijn mening, en je vroeg om onze mening, toch? succes ermee, Jikke
Absoluut Rosalie! Wij houden ook erg van Franstalige namen. Onze dochter heet Charlotte (roepnaam Lotte) en voor de 2e willen we (ik iig) ook weer een franstalige naam..
Zoho de poll is wel duidelijk denk ik haha Ik vind Rosalie ook mooier klinken! Zijn jullie nu overtuigd
hé allemaal, Bedankt zover voor jullie mening. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn voorkeur ook uitgaat naar Rosalie, maar mijn man, ja die wil wel iets aparts. Als ie vanavond de uitslag van de poll ziet, zal ie wel schrikken denk ik. Omdat we toch wel graag een verwijzing willen naar zijn naam wil ik hem nu gaan voorstellen om het kindje Rosalie Sandrine te gaan laten heten (en dan als roepnaam Rosalie). Ik denk dat we dan allebei tevreden zijn. gr. Naja
persoonlijk vind ik beide namen niet zo heel erg super, maar dat doet er niet toe! misschien moet je je ook afvragen wat vind ik leuker roos of san, want over een paar jaar zal de kleine daar toch door vriendjes enzo mee aangesproken worden. helemaal niet erg natuurlijk. maar als je roos verschrikkelijk vind zou ik er mee oppassen. maar ach het blijft moeilijk hoor die namen! als ik zou moeten kiezen zou ik denk ik voor sandrine, toch net weer even aparter! rosalie komt ook al steeds meer voor! past ook mooi bij de andere namen! succes en niet teveel van ons aantrekken hoor! joyce